اتفاقات خوبی برای توسعه مشاغل خانگی البرز افتاده است

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/البرز معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: از سال 96 تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط مالی کنونی مبلغ قابل توجهی است.

اتفاقات خوبی برای توسعه مشاغل خانگی البرز افتاده است

ابراهیم شادمهر روز سه شنبه دوم دی ماه در کارگروه علمی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی البرز اظهار کرد: در مدت کمی که از شروع طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز می گذرد اتفاقات خوبی افتاده و شاهد بازخوردهای مثبتی بوده ایم.

به گزارش وبلاگ وردپرس، وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشتغالزایی سروکار دارد، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواه ناخواه با آن درگیر است و هر چند در فرایند اجرای آن دخالتی ندارد ولی در سیاست گذاری نقش پررنگی ایفا می نماید.

وی اضافه نمود: دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی مستقر است و همه دستگاه های درگیر با این طرح باید با جهاد دانشگاهی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا با عامل و هم افزایی بتوانیم نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

وی با اشاره به یکی از آسیب های اجرای طرح های مشاغل خانگی شرح داد: بسیاری از کسانی که پیش از این در قالب طرح های مساغل خانگی از تسهیلات بانکی استفاده نموده اند در حال حاضر فعال نیستند و ما در اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی به دنبال راهی هستیم که این تجربیات تکرار نگردد.

وی شرح داد: با توجه به اینکه امکان وجود ندارد که برای هر یک از افرادی که از این تسهیلات استفاده می نمایند ناظری در نظر گرفته گردد، باید در اجرای این طرح به گونه ای پیش برویم که متقاضی اینقدر توانمند گردد و به حدی احساس احتیاج پیدا کند که فعالیت خود را به پایداری برساند.

شادمهر افزود: شاید در رشته های هنری که فرد با علاقه و ذوق حرفه ای را می آموزد این آسیب کمتر باشد ولی در سایر رسته های مشاغل خانگی این آسیب وجود دارد.

وی تاکید نمود: از سال 96 تا کنون بیش از 30 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی استان توزیع شده که در شرایط مالی کنونی مبلغ قابل توجهی است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه فرایند صدور مجوز مشاغل دیگر به شکل سنتی انجام نمی گردد، ادامه داد: فرایند صدور مجوز برای مشاغل خانگی بسیار تسهیل شده و به صورت الکترونیکی انجام می گردد و دیگر شاهد اتلاف وقت متقاضین نیستیم.

وی گفت: کسانی که برای اخذ مجوز و دریافت تسهیلات اقدام می نمایند باید فرصت پیش روی خود را مغتنم بشمارند و شغلی که ایجاد نموده اند را به مرحله ثبات و توسعه برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اتفاقات خوبی برای توسعه مشاغل خانگی البرز افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات خوبی برای توسعه مشاغل خانگی البرز افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید