ییلاق شکردشت تالش در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ییلاق شکردشت تالش در نزدیکی ییلاق سوباتان واقع شده است.

ییلاق شکردشت تالش در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار گرفته است

ییلاق شکردشت با منظره کم نظیری از کوهستان و جنگلهای انبوه راش و افرا در بیشتر روزهای فصل بهار و تابستان غرق در مه است. این منطقه ییلاق های زیبا و متعددی دارد. جنگلهای زیبای راش و افرا در مسیر، پوشش گیاهی دل انگیز، دشتهای سرسبز، دشت گل های طبیعی و چشمه های جوشان و همینطور سکونتگاه های منحصر بفرد و زندگی روستایی منظره ها چشم نواز این منطقه را شکل داده است.

شکردشت که به شکردشت سوباتان نیز معروفیت دارد، یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد طبیعت گردی و منطقه ها دیدنی استان گیلان است. از این منطقه در گذشته به عنوان ییلاق پادشاهان برای شکار و سرگرمی استفاده میشد و با توجه به حاصلخیزی خاک و آب و هوای مطبوع، برای پرورش محصولات کشاورزی مناسب بوده است و به همین علت به آن شکردشت می گویند.

این منطقه در زمانهای دور زیر سطح دریا قرار داشت و به مرور که دریا عقب نشینی می نماید، کوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود می آید و سکونتگاه ها از کوهستان به طرف جلگه منتقل می گردد. از ویژگی های شکردشت، نزدیکی به جنگل است؛ هرچند که پراکندگی کلبه ها، وجود دشت های شقایق و طبیعت ییلاق شکردشت نیز در نوع خود بی نظیر به نظر می رسند.

برخلاف بسیاری از نقاط دیدنی ایران که به علت حضور گردشگران، به تدریج زیبایی اولیه خود را از دست می دهند، شکردشت تالش هنوز تا حد زیادی دست نخورده به جای مانده است و به عنوان سکونتگاهی ییلاقی در بهار و تابستان مورد استفاده مردم منطقه ها کم ارتفاع و روستاهای اطراف قرار می گیرد؛ هر چند که سرما و برف شدید در فصل پاییز و زمستان هم مانع از این نمی گردد که برخی از ساکنان این منطقه را ترک نمایند.

منبع: همگردی

به "ییلاق شکردشت تالش در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق شکردشت تالش در نزدیکی ییلاق سوباتان قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید