کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ وردپرس، کمپانی کوالکام امروز از جدیدترین چیپست خود به نام اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد. این تراشه که نسبت به نسل قبلی با بهبود روبرو شده، از یک هسته اصلی Cortex-X4 برای پردازنده و همچنین قابلیت های هوش مصنوعی مشابه سری پرچمدار 8 بهره می برد.

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد

طبق گفته کوالکام، این تراشه تازه در مقایسه با نسل گذشته خود، از 15 درصد بهبود عملکرد CPU و 45 درصد ارتقای عملکرد پردازنده گرافیکی آدرنو برخوردار است و در عین حال 5 درصد نیز مصرف انرژی را کاهش می دهد. این اولین تراشه در سری اسنپدراگون 7 است که از قابلیت های پیشرفته برای پردازش عملیات های هوش مصنوعی در گوشی بهره می برد. کوالکام اعلام کرده این تراشه می تواند از مدل هایی مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی کند. با پشتیبانی از این مدل ها، کاربران بدون نیاز به اینترنت قادر به انجام کارهای بسیار جذابی هستند و روز به روز امکانات مدل های موردنظر افزایش پیدا می کند.

برای ساخت اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 از لیتوگرافی 4 نانومتری استفاده شده و همانطور که گفتیم، هسته اصلی پردازنده Cortex-X4 است که سرعت 2.8 گیگاهرتز ارائه می کند. همچنین این پردازنده دارای 4 هسته قدرتمند از نوع A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 هسته کم مصرف Cortex-A520 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است.

این پردازنده از مودم اسنپدراگون X63 5G به همراه سیستم ارتباطی موبایل FastConnect 7800 و استاندارد نسل پنجم 3GPP Release 17 5G پشتیبانی می کند. سرعت دانلود این مودم در شبکه NR تا 4.2 گیگابیت بر ثانیه می رسد و گوشی های مجهز به این تراشه قادر به کار با تمام استانداردهای قدیمی سلولار هستند. از دیگر ویژگی های تراشه باید به پشتیبانی از نمایشگر 4K با رفرش ریت 60 هرتز و نمایشگر QHD+ با رفرش ریت 120 هرتز اشاره کنیم. از نظر حافظه، این پردازنده از رم LPDDR5X تا ظرفیت 24 گیگابایت و حافظه داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می کند.

شرکت های وان پلاس، ریلمی و شارپ اولین شرکت هایی هستند که گوشی های مبتنی بر این تراشه را راهی بازار خواهند کرد و گوشی وان پلاس Ace 3V که تا ساعاتی دیگر معرفی می شود، به احتمال زیاد اولین گوشی مبتنی بر این تراشه خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید