چرا ضروری است خردسالان را به سفر ببریم حتی اگر سفر در خاطرشان نماند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، مسافرت با نوزادان و بچه ها نوپا کار سختی است ولی ارزشش را دارد، حتی اگر آنها بعدها چیزی از این سفرها به یاد نیاورند. سفر با خردسالان فواید بسیاری دارد که در ادامه آنها را آنالیز می کنیم.

چرا ضروری است خردسالان را به سفر ببریم حتی اگر سفر در خاطرشان نماند؟

بچه ها تان همسفران آینده شما خواهند شد

در سفر کودکتان به گونه ای تربیت می شود که در سفرهای آینده شما، همراهان خوبی برایتان باشد. با به همراه بردن نوزاد و بچه ها نوپا، حتی اگر در آینده جزییات سفرها را به یاد نداشته باشند، این سفرها برای آنها به عادتی مفید تبدیل خواهد شد. علاوه بر این مسافرت در هر سنی باعث یادگیری صبر و سازگاری می شود. از انتظار در فرودگاه گرفته تا امتحان کردن غذاهای نو و خوابیدن در تخت های مختلف و بودن در کنار کسانی که به زبان های گوناگون صحبت می نمایند، جزییات سفر همه اش تجربه و درس است. هر چه این کارها از سنین پایین تر شروع شود، حس ماجراجویی بیشتر در بچه ها پرورش می یابد.

رزرو بلیط، هتل و تور در وبلاگ وردپرس

سفر به رشد مغز خردسالان یاری می نماید

بچه ها نوپا بسیار منعطف هستند و هر چیز نوی را می آموزد. تجربیات نو مثل تماشا باغ وحش، گشت و گذار در جنگل ها، کوه ها و جاده ها، نشستن روی چمن و لمس آن یا حتی تماشا یک لنگرگاه و سوار بر کشتی شدن نوعی تاثیر مثبت روی مغز کودک خواهد گذاشت و به فعال تر شدن و رشد مغزش یاری خواهد نمود. هر چه مدت زمان بیشتری در سفر باشید بچه هاتان زمان کمتری را پشت تلویزیون و انجام دادن فعالیت های بدون تحرک، می گذارند و شرایط رشد مغزی آنها فراهم می شود. بعلاوه مسافرت اعتماد به نفس خردسالان را بالا می برد و این اعتماد به نفس سبب افزایش قدرت یادگیری در خانه و مدرسه می شود.

بچه های که سازگاری در سفر را یاد می گیرند در خانه آرام تر هستند

شاید این موضوع پشتوانه علمی نداشته باشد اما تجربه ثابت نموده است که نوزادان و بچه ها نوپایی که به سفر می فرایند و با سختی های سفر سازگار می شوند؛ در محیط خانه آرام تر و بساز تر هستند. بچه ها در سفر با شرایط مختلفی رو به رو می شوند. در برخی سفرها موقعیت بازی و تفریح در محیط باز را نخواهند داشت و خودشان را با این مساله تطبیق می دهند و در برخی سفرها می توانند ساعت های متمادی در فضای آزاد بازی نمایند. وقتی با این شرایط سازگار می شوند در خانه کمتر بهانه جویی می نمایند و در شرایط مختلف راه سرگرم کردن خودشان را پیدا خواهند کرد.

سال های عمر شما دوباره باز نمی شود

سال های عمر با سرعت نور حرکت می نماید و هیچ گاه باز نمی گردنند. سال های خردسالی بچه ها شما، سال هایی از عمرتان هستند که اگر از آنها درست استفاده نکنید، دیگر باز نخواهند گشت. شاید سفر با نوزاد یا بچه ها نوپا برای خیلی ها عجیب باشد ولی به این فکر کنید خاطرات سفر همراه با نوزادتان در جاهای تماشای و عکس هایی که به یادگار می گیرید، چقدر می تواند آینده شما را زیبا کند. آشنایی با افراد نو، تجربیات نو و تماشا گوشه و کنار دنیا در کنار بچه ها نوپا فراموش نشدنی خواهد شد.

خالی از لطف نیست مطالب مربوط به نکاتی برای سفر راحت تر با اتوبوس همراه بچه ها و توصیه هایی برای سفر هوایی با بچه ها را هم در مجله وبلاگ وردپرس مطالعه کنید.

منبع: علی بابا

به "چرا ضروری است خردسالان را به سفر ببریم حتی اگر سفر در خاطرشان نماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ضروری است خردسالان را به سفر ببریم حتی اگر سفر در خاطرشان نماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید