نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

به گزارش وبلاگ وردپرس، نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که بعضی از آنها به سادگی سبک بودن خواب آنها می باشد. به اسم پدر و مادر، می توانید چند تکنیک را جهت تنظیم الگوی خواب کودک نوپای خود مانند تشویق به انجام

نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که برخی از آنها به سادگی سبک بودن خواب آنها می باشد. به اسم پدر و مادر، می توانید چند تکنیک را جهت تنظیم الگوی خواب کودک نوپای خود مانند تشویق به انجام فعالیت فیزیکی و قرار دادن یک زمان تعیین خواب به جهت آرام ساختن او برای خواب بیاموزید.

محرومیت از خواب مسئله ای نیست که تنها افراد بزرگسال با آن روبرو می شوند. ظاهراً، حتی بچه ها تازه به راه افتاده با این مشکل روبرو هستند. بر اساس مطالعه اجرا شده نشان داده شده است که تنها 6 کودک از 24 کودک تازه به راه افتاده در واقع تمام طول شب را در خواب بسر می برند. خواب برای رشد و نمو توأم با سلامتی کودک نوپا بسیار اهمیت دارد. یک کودک 18 تا 24 ماهه به تقریباً 12 ساعت خواب در روز و 2 ساعت چرت یا خواب کوتاه در طول روز احتیاج دارد. خواب کودک تازه به راه افتاده ممکن است به وسیله علل مختلفی تحت تأثیر قرار گیرد.

به چه علت کودک نوپای من به خواب نمی رود؟

برخی از شما ممکن است متوجه شده باشید که کودک تازه به راه افتاده تان بهتر می خوابد. با این حال، وجود عوامل مختلف مرتبط با رشد در سیستم آنها می تواند سبب بیدار ماندن شان در طول شب شود. هنگامی که به علت های پشت این موضوع پی بردید، می توانید راه هایی جهت تغییر این عادات بیابید.

بچه ها نوپا معمولاً دارای خواب سبکی هستند. آنها با کوچکترین صدایی و گاهی حتی به هنگام گرسنگی از خواب بیدار می شوند. این بچه ها ممکن است به علت احساس سرما، و یا تنها دفع ادرار از خواب بیدار شوند، اما احتمالاً به خواب رفتن مجدد آنها غیرممکن خواهد بود.

گاهی اوقات، به علت فشار و اجباری که والدین در حین آموزش طریقه دستشویی کردن به بچه ها وارد می نمایند، ممکن است باعث شود کودک به علت ترس از شب ادراری به خواب نرود. این شرایط شکلی از اضطراب بوده که به خاطر آن کودک نوپای شما ممکن است در طول شب از خواب بیدار شود.

هنگامی که بچه ها پی می برند که زمان آن فرا رسیده که بایستی کارهایی را به تنهایی انجام دهند، دچار حالتی به نام اضطراب جدایی می شوند. علت آن این است که آنها آغاز به احساس بیگانگی نسبت به پدر و مادر خود نموده و قادر نیستند به راحتی با آن کنار آیند. در نتیجه، ممکن است دوست نداشته باشند به تنهایی به خواب بروند. این ترس از تنها شدن است که احتمالاً علت نخوابیدن کودک نوپای شما در طول شب است.

همانطور که بزرگ می شوند، آغاز به درک رؤیاها و کابوسهایی که می بینند، می نمایند. این امر ممکن است علت دیگری بر نخوابیدن آنها در طول شب باشد.

یک رژیم غذایی بد ممکن است موجب استرس و فشار بر روی کودک شده در نتیجه موجب بی خوابی او شود.

یبوست یا هر بیماری دیگری هم می تواند علتی باشد که شاید کودک شما را در طول شب بیدار نگاه دارد. حتی مراحل رشد، مانند دندان درآوردن می تواند علتی بر این مشکل باشد.

با توجه به مراحل رشد، به اسم پدر و مادر مهم است که مراقب کوچکترین تغییر در الگوی خواب کودک نوپای خود باشید، به این علت که کمبود خواب می تواند منجر به پرخاشگری، کج خلقی، نوسانات خلقی، و بی حالی کودک شود که ممکن است به اختلالات کامل خواب بیانجامد.

چگونه می توانم کودک نوپای خود را در شب بخوابانم؟

متأسفانه، هیچ رویداد معجزه آسایی به طور ناگهانی موجب نخواهد شد کودک نوپای شما در تمام شب به خواب رود مگر آنکه اقدامات خاصی اتخاذ شود. چندین اقدام وجود دارد که می توانید برای تنظیم چرخه خواب شبانه کودک خود آنها را انجام دهید. برخی از این اقدامات عبارتند از:

اهمیت دارد که بیدار شدن هر شب کودک نوپای خود را تشویق و تقویت نکنید. این رفتار را با رفتن سریع به سراغ کودک با هر بار بیدار شدن او، تقویت نسازید.

از عادت تماشای تلویزیون پیش از خواب، بپرهیزید. این یکی از دلایلی است که می تواند موجب کابوس و اضطراب در کودک نوپای شما باشد.

اگر گرسنگی یکی از دلایلی است که موجب می شود کودک شما به خوبی در شب نخوابد، می توانید وعده های غذایی او را در طول روز افزایش دهید. این امر او را به میزان کافی سیر نگه داشته و از مشکل بیدار شدن در شب جلوگیری می نماید.

کودک خود را به انجام برخی فعالیتهای فیزیکی در طول روز تشویق و ترغیب نمایید تا بدین ترتیب او را خسته نموده و به خواب عمیق او در طول شب یاری شود.

آرام ساختن کودک تازه به راه افتاده خود پیش از خواب، راه خوبی برای خوابیدن تمام شب او است. تعریف کردن قصه قبل از خواب و حتی خواندن لالایی می تواند فکر او را آرام ساخته و به خواب راحت او در طول شب بدون هیچ گونه دردسری یاری خواهد نمود.

نمی توانید این مشکل را به طور کامل از بین ببرید. در عوض، به آن به اسم یک جهش رشدی فکر کنید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع: راسخون

به "نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخوابیدن کودک تازه به راه افتاده در شب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید