فر کردن مو با اتو مو

به گزارش وبلاگ وردپرس، فر کردن مو یکی از جذاب ترین کارهایی است که افراد برای آرایش موی خود انجام می دهند. در ادامه روش این کار را به شما آموزش می دهیم.

فر کردن مو با اتو مو

مدل های مختلف آرایش مو، سبب ایجاد تغییرات عمده ای در چهره و زیبایی فرد می گردد. یکی از کارهایی که روی مو انجام می گردد فر کردن آن و امروزه بسیار پر هوادار است. برای فر کردن مو روش های گوناگونی وجود دارد. یکی از آسان ترین روش ها، تکنیک فرکردن مو با اتو مو است که شما با اندکی تمرین می توانید به زیبایی هرچه تمام تر مو های خود را حالت دهید. در این مطلب وبلاگ وردپرس، مراحل فر کردن مو با اتو مو را خواهید دید.

مرحله اول

برای فرکردن مو با اتو مو، به یک اتو مو باریک با عرض 4 سانتی متر یا کم تر احتیاج دارید. چنانچه موی شما بسیار ضخیم و زبر است اتو باید زیاد داغ گردد؛ یعنی حداقل 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتی گراد. دنبال یک اتوی صاف با لبه های گرد باشید که از غیرطبیعی شدن مو جلوگیری گردد.

مرحله دوم

یک ژل سبک به موهای خود بزنید که به این ترتیب یک محافظ حرارتی برای جلوگیری از آسیب مو روی ساقه مو ایجاد گردد. اگر به محصولات طبیعی علاقه دارید، می توانید از روغن بادام شیرین به عنوان یک محافظ استفاه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش تر با روغن بادام شیرین خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو را مطالعه کنید.

مرحله سوم

موی خود را به طور کامل خشک کنید. هنگام فر کردن مو با اتو مو، حتی موی کمی مرطوب هم خوب فر نمی گردد. حرارت ملایم سشوار باعث می گردد در ابتدا مو به خوبی صاف گردد و بدون فر خوردگی حالت بگیرد.

مرحله چهارم

حدود 2 تا 5 سانتی متر از مو را تا نیمه به صورت رشته ای گیره بزنید تا بتوانید به راحتی از اتو بهره ببرید و اتو را در جهتی که می خواهید حلقه های فر ایجاد گردد، بچرخانید.

مرحله پنجم

اتوی مو را به آرامی میان دسته های مو بکشید، در حالی که فرم منحنی حلقه های مو حفظ بگردد.

مرحله ششم

روی بخش های کوچکی از مو این مراحل را تکرار کنید تا تمام موهای سر فر گردد. نگران نباشید، هرچه بیش تر این کار را انجام دهید، سریع تر به هدف خود خواهید رسید.

مرحله هفتم

بعد از فر کردن مو با اتو باید مو فر شده را اسپری کنید تا مدت طولانی تری به همین حالت باقی بماند. از اسپری هایی که در هوا پخش می شوند بهره ببرید تا از مرطوب شدن بیش از حد مو و رشد قارچ های پوستی جلوگیری گردد؛ همچنین در نظر داشته باشید که از لایه های زیرین آغاز به اسپری کردن کنید.

کلام آخر

دمای زیاد به مو آسیب می زند و باعث خشکی و شکنندگی آن می گردد. بهتر است از ماسک های خانگی یا روغن های گیاهی مناسب برای تقویت آن بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یکی از روغن های مناسب مو روغن جوجوبا؛ سرم طبیعی تقویت پوست و مو را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "فر کردن مو با اتو مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فر کردن مو با اتو مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید