فارس من، پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید طبق قانون انجام شود

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آموزش و پرورش سابقه تحصیلی وجود دارد و برخی از آزمون های استاندارد در سطح ملی، اما در دانشگاه های کشور چنین سابقه ای وجود ندارد و برهمین اساس پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

فارس من، پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید طبق قانون انجام شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ وردپرس، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان وبلاگ وردپرس می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا وبلاگ وردپرس این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان وبلاگ وردپرس موضوع پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی را مطرح کرده و از وبلاگ وردپرس خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که وبلاگ وردپرس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این کاربران اعلام کرده اند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و سوء استفاده نمایندگان برخی از داوطلبان از آن و همچنین سوء استفاده از عواطف دیگران من جمله حفظ سلامتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، اقدام به تهیه نامه از طرف اقلیت جامعه دانشجویی کرده اند و برنامه اکثریت دانشجویان که مدت طولانی در حال مطالعه و جمع بندی بوده اند را مختل کرده اند.

از مسئولان ذیربط خواستاریم طبق صحبت های دکتر ابراهیم خدایی، آزمون های تحصیلات تکمیلی را در 26 تیر و 32 مردادماه با تمهیدات بهداشتی در سال جاری برگزار نمایند در غیر اینصورت ترتیبی اتخاذ شود تا با حفظ احترام به اکثریت داوطلبان که متأسفانه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مورخ 13 اردیبهشت 99 برگزار گشت و به آن اهمیت داده نشد، اقدام به پذیرش داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی نماید و داوطلبانی که مخالف این طرح می باشند، اقدام به شرکت در آزمون های سال آینده 1400 نمایند و به برنامه و آینده سایرین لطمه وارد ننمایند. چرا که تا مادامی که 20 درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت ننمایند، وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

این موضوع در صورت لزوم تا قبل از 10 تیر 99 جهت بررسی و عدالت خواهی به دیوان عدالت همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز، ارجاع داده خواهد شد.

پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون انجام شود

در پیگیری خبرنگار، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: پذیرش دانشجو یک بحث قانونی است و باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

وی افزود: سابقه تحصیلی باید معنا پیدا کند. در آموزش و پرورش یک سابقه تحصیلی داریم و یکسری آزمون های استاندارد در سطح ملی از دورس مشخص است به طوری که در دانشگاه های کشور چنین سابقه ای نداریم؛ بلکه با وجود سرفصل های مشخص در دانشگاه ها ممکن است برخی از دروس با سلایق اساتید از کتاب های مختلف تدریس شود.

زاهدی در سرانجام گفت: برخی از اساتید در برگزاری امتحانات سختگیر هستند، برخی نمره بالا برای دانشجویان اعمال می نمایند و این به این معنی نیست که دوره تحصیلات تکمیلی سوابق تحصیلی باشد و سابقه استاندارد برای چنین کاری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید طبق قانون انجام شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید طبق قانون انجام شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید