طرز تهیه اسلیم کباب؛ فوق العاده خوشمزه و عالی

به گزارش وبلاگ وردپرس، کباب های ترکی بسیار محبوب و خوشمزه هستند و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور است و شما می توانید این بار اسلیم کباب که ترکیب بادمجان سرخ شده و گوشت قلقلی است تهیه و در کنار یک پلوی خوشمزه سرو کنید.

طرز تهیه اسلیم کباب؛ فوق العاده خوشمزه و عالی

ترکیب گوشت و بادمجان همواره خوشمزه و راحت است و اگر دوست دارید یک غذای مجلسی و شیک برای مهمانی ها تهیه کنید بهتر است اسلیم کباب را در نظر داشته باشید و در کنار دیگر غذا های خود سرو کنید.

مواد لازم

طرز تهیه اسلیم کباب

مرحله اول: آماده سازی گوشت قلقلی

پیاز، گوشت چرخنموده، سیر، نمک، فلفل، زردچوبه و پودرنان را داخل کاسه بزرگی ریخته و با هم ترکیب نموده و ورز دهید اگر مواد خیلی شل بود 1 ق غذا خوری آرد سوخاری را اضافه کنید و هم بزنید و تا حالت چسبندگی پیدا کند و به مدت نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

بادمجان ها را با پوست تمیز میشوییم و به شکل ورقه ورقه به درازا برش بزنید و داخل آب نمک به مدت نیم ساعت قرار دهید و سپس آبکشی نموده و داخل دستمال تمیزی خشک نموده و در روغن سرخ میکنیم و یا داخل سینی فر روی کاغذ روغنی چرب شده چیده و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه قرار می دهیم تا نرم شوند.

مرحله سوم: سرخ کردن گوشت قلقلی

از مایه گوشتی، به میزان گردوی درشت برداشته و در دست گرد کنید و آرد ساده میغلتانیم و در روغن سرخ کنید تا طلایی و خوشرنگ گردد.

مرحله چهارم: تهیه اسلیم کباب

دو ورق بادمجان را به شکل همچنین + روی هم قرار دهید و یک عدد کوفته ریزه روی بادمجان قرار داده و بقچه پیچ نموده و با یاری خلال دندان و یک عدد گوجه گیلاس ببندید و در ظرف چیده و رب و آب را با هم ترکیب نموده و روی این بادمجان های بقچه شده ریخته و در فر از یکربع قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید تا سس به خورد بادمجان ها رفته و بپزند و یا داخل تابه و روی حرارت اجاق گاز به مدت 20 دقیقه با حرارت کم پخته گردد و در سرانجام در کنار پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اسلیم کباب

سس این غذا باید غلیظ باشد.

برای این که بادمجان ها روغن کمتری به خود بگیرد می توانید کمی ماست به آن بزنید و یا داخل سرخکن سرخ کنید.

می توانید از سیب زمینی سرخ نموده در کنار این غذا بهره ببرید.

منبع: پارسی دی

منبع: فرارو

به "طرز تهیه اسلیم کباب؛ فوق العاده خوشمزه و عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسلیم کباب؛ فوق العاده خوشمزه و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید