شیک ترین شومینه های دوطرفه برای اتاق نشیمن

به گزارش وبلاگ وردپرس، هنگامی که شما در منطقه ای زمستانی زندگی میکنید و به دنبال جذب گرمای بیشتر هستید، داشتن شومینه های دو طرفه همیشه یک ایده هوشمندانه است. ایده داشتن یک شومینه سنتی یا دو طرفه به ذهن هر صاحبخانه خلاقی میرسد. با شومینه خانه تبدیل به پناهگاه مطمئنی میشود که در آن میتوان در کنار شومینه نشست، یک فنجان چایی نوشید و کتاب مورد علاقه خود را در بعد از ظهر مطالعه کرد. اکثر مواقع، شومینه تبدیل به نقطه کانونی در منزل میشود و بقیه دکوراسیون هماهنگ با شومینه و اطرافش چیده میشود. جدا از گرم کردن یک اتاق سرد، نقش مهم هر شومینه زیبا تر کردن و آرامش بخش تر کردن اتاق هاست. وقتی شما شومینه را در خانه می بینید احساس آرامش و آسودگی میکنید. اگر شما یک شومینه دو طرفه انتخاب کنید، میتواند به عنوان یه تفکیک کننده موثر برای دکوراسیون داخلی شما عمل کند و به شما اجازه دهد از گرمای شومینه در بیش از یک اتاق لذت ببرید. شومینه های دو طرفه و سه طرفه، طرح های آنچنان سخت و گران قیمت ندارند. شما میتوانید از این شومینه ها برای جداسازی اتاق های نشیمن از اتاق های غذاخوری دنج استفاده کنید و از شومینه به عنوان زینتی پر تجمل برای اتاق خواب استفاده کنید.

شیک ترین شومینه های دوطرفه برای اتاق نشیمن

شومینه دو طرفه

مردم هزاران سال است که از شومینه استفاده مینمایند. در گذشته مانند امروز، محل قرارگیری شومینه در مرکز خانه بود، جایی که اعضای خانواده کنار هم جمع میشدند، غذا سرو میکردند و در طول شب های سرد زمستان، خود را گرم مینمودند. به مرور زمان، شومینه نیز تبدیل به یک عنصر ویژه در طراحی داخلی و زیبایی خانه شد. شومینه های دو طرفه، نسبتا جدید هستند و هر روز بیشتر مورد توجه عموم در بازار تجاری قرار میگیرند. این شومینه ها در واقع به جای یک اتاق به روی دو اتاق مجزا باز میشوند و آن را گرم مینمایند. بهترین نکته در خصوص شومینه های دو طرفه این است که نصب آنها سخت نبوده و هزینه کمی دارد و برای این شومینه ها احتیاج به ذغال اضافی و یا دودکش دوم نیست. با تکان دادن اهرم شومینه های دو طرفه، شما میتوانید ازیک نقطه مرکزی اتاق بزرگ خانه خود را گرم کنید و از نوری بدون مزاحمت و کاملا طبیعی علارغم پارتیشن بندی بهره مند شوید. نقش اصلی شومینه های دو طرفه این است که همزمان میتواند دو اتاق را گرم کند. از این طریق، میتوانند هزینه های گرمایشی را به اندازه 50% کاهش دهند.

عملکرد شومینه های دو طرفه، بسیار سریع تر از شومینه های سنتی است و با سرعت بیشتری میتوانند اتاق های بزرگ را گرم نمایند. در اغلب موارد، آنها کنار دیوار در مجاور دو اتاق ساخته میشوند تا تمام اهالی خانه بتوانند از گرما و نمای شومینه لذت ببرند. در آخر، شومینه های دو طرفه در انواع و اشکال متنوع ساخته میشوند از جمله شومینه دو طرفه برقی که به شما اجازه میدهد هم از گاز برای سوخت آن بهره ببرید و هم از چوب، از این طریق در هزینه قبوض ماهانه شما صرفه جویی خواهد شد.

نصب شومینه دو طرفه

شومینه های دو طرفه بسیار خلاقانه طراحی شده اند، از این رو برای جذاب و موثر نمودن آنها احتیاج نیست از تکنیک های بسیاری برای مدرن سازی استفاده گردد. به شومینه های بیرونی و داخلی دو طرفه فکر کنید. زبانه های آتش و جرقه های کوچک در دو طرف این شومینه قابل رؤیت هستند، از این رو نمای آنها در دو اتاق، شبیه به هم به نظر میرسد. به علاوه، شومینه های دو طرفه احتیاجمند به پیش شرط های قابل توجهی نیستند و تنها یک دیوار عریض و یک اتاق که به فضای آزاد باز میگردد برای نصب آنها کافی است. محدودیتی بر سر صندلی نصب این شومینه ها وجود ندارد. یک شومینه بزرگ و مجلل در اتاق خواب مستر شما نمای خوبی دارد و حتی در حمام، آشپزخانه و محوطه حیاط نیز عالی به نظر میرسد. در کل،شومینه دو طرفه اتاق محبوب شما را گرم تر و جذاب تر میکند.

شومینه سنتی مناسب اتاق های خانوادگی

نظرتان در خصوص شومینه ای چوبی که در اتاق پذیرایی در داخل دیوار تعبیه شده چیست؟ درست اینطور به نظر میرسد که شما چنین شومینه ای را از سرزمین رویاها بیرون کشیده اید، خصوصا هنگامی که اطراف شومینه آجر یا بافت آجر مانند قرار داده شده باشد. چنین شومینه ای بسیار شیک بوده و برازنده اتاق شماست. برای رسیدن به فضایی خوشایندتر، ما پیشنهاد میکنیم از قالیچه های شرقی و میز قهوه خوری چوبی بهره ببرید تا نمای شومینه خود را دلپذیر تر کنید.

شومینه های جدید و متنوع

برای آوردن جزئیات بیشتر و جذاب تر کردن اتاق، میتوانید از طرح های شومینه دو طرفه که جدید و متنوع هستند بهره ببرید و خانه خود را جوان پسندتر و مدرن تر کنید. ایده آل است که برای دیوار شومینه خود از رنگ های خنثی استفاده نموده و آنها را با هم ترکیب کنید.

شومینه مرکزی

شومینه های دو طرفه به خودی خود مرکزی هستند و شما باید کوشش زیادی بکنید تا بتوانید توجه بیننده را از آنها معطوف به چیز دیگری کنید. در نهایت، شومینه های داخل خانه به اتاق شما جهت میدهند. از این پتانسیل شومینه استفاده نمائید و رنگ های خاص و مصالح ویژه را انتخاب کنید. یک شومینه بتنی اولین چیزی است که تمام بیننده ها هنگام ورود به اتاق، به آن توجه مینمایند زیرا این شومینه ها زیبایی، تجمل و فرهیختگی خانه شما را تعریف و برجسته مینمایند.

شومینه شیشه ای چهار طرفه

شما میتوانید با ساخت یک شومینه گازی چهار طرفه، با هزینه ناچیز به نتایج عالی برسید. مصالح ایده آل برای چنین شومینه ای، شیشه رنگ شده است که میتواند شومینه را تا هر کجا و تا سقف بنا به ترجیح صاحب خانه در برگیرد. یک شومینه گازی در گوشه خانه، فضای بسیار جالبی به اتاق شما می بخشد.

شومینه شیک و براق

شومینه های شیک و براق ایده هیجان انگیزی برای خانه های امروزی هستند، خصوصا هنگامی که صاحب خانه ها جزئیات غیر معمول و مد را همراه با رنگ های استثنایی و غیر قابل انتظار دوست دارند.

شومینه گازی

شومینه های گازی خصوصا شومینه های دو طرفه گازی، پر کاربرد ترین و کم مشکل ترین شومینه ها در زمینه گرمایشی هستند. آنها باعث میشوند اتاق های بزرگ با یک سوییچ به آسانی گرم شوند. صاحب خانه هایی که در مناطق خنک زندگی مینمایند بهتر است بدانند استفاده از گاز برای شومینه بسیار موثر تر از چوب است و شومینه ظاهر مدرن تری نیز به خود میگیرد. یک شومینه گازی که محتوای داخلش پیداست، وسیله ای بسیار جالب و تزئینی در اتاق شماست که به کل فضا عمق خاصی میدهد.

شومینه سنتی

ما به این نوع شومینه اشاراتی کردیم اما ظاهر چنین شومینه ای به چه صورت است؟ اکثر مواقع، ما شومینه ای سنگی یا آجری با سرپوشی دو طرفه را در نظر داریم و به آن در جایی که احتیاج است، چوب نیز اضافه میکنیم.

شومینه بزرگ در اتاق مستر

یک شومینه دو طرفه تنها چیزی است که شما برای مجلل کردن اتاق خواب خود احتیاج دارید، خصوصا وقتی که آن را بین اتاق خواب و حمام قرار میدهید. این راه چارهی ایده آل برای اتاق خواب هایی با مبلمان چوبی است اما برای طراحی های داخلی مینیمال نیز شومینه های گازی براق میتوانند در فضا تفاوت زیادی ایجاد نمایند.

شومینه شیشه ای

شیشه، دیزاین شومینه شما را از مدرن به فوق مدرن تبدیل میکند زیرا به طرز فوق العاده ای زیباست و همینطور به آسانی با انواع تم های دکوراسیون داخلی ترکیب میگردد. شومینه براق و شیشه ای شما هر چه مدت زمان بیشتری در خانه بماند، تاثیر بیشتری بر فضا میگذارد اما حتما از شیشه محکم و رنگ شده بهره ببرید تا با اتاق نیز هماهنگی داشته باشد. شما میتوانید بنشینید و در کنار شومینه گازی دو طرفه خود ریلکس کنید.

تفکیک نماینده فضا

همانطور که گفتیم، پر کاربرد ترین جنبه شومینه های دو طرفه یا سه طرفه این است که میتوانند مانند یک پارتیشن برای جدا کردن قسمت های مختلف خانه عمل نمایند. این شومینه ها مناسب اتاق نشیمن هستند و باعث میشوند بینندگان به رنگ های خنثی که در سطح وسیع وجود دارند توجهی ننمایند.

شومینه مدرن کوهستانی

با لفظ مدرن کوهستانی ما در واقع به شومینه های کلاسیک که از سنگ و استیل ساخته میشوند، اشاره داریم. با این تفاوت که این بار محصولات ترکیبی از دو مصالح هستند. برای کارایی هر چه بیشتر، از بتن در قسمت های پایینی استفاده شده است.

وسایل دکوراتیو پیرامون شومینه

اگر مجبور شدید از شومینه های گازی استاندارد بهره ببرید، باز هم گزینه ای دارید که با آن بتوانید پیرامون شومینه خود را جذاب تر کنید. برای رسیدن به این هدف، میتوانید از چهارچوب های مستطیل شکل بزرگ که از ریسمان ساخته شده اند و یا سرپوش های چوبی که ظاهر مدرن تری به شومینه میدهند بهره ببرید. هر دو راه چاره، در یک اتاق خواب خنثی معجزه مینمایند.

چیدمان امروزی

به خاطر داشته باشید که واژه امروزی لزوما وابسته به یک استایل تعیین و یا یک رنگ خاص نیست، به دنبال هر آنچه که معتقدید فضای شما را به طرز خوشایند وجالبی تقسیم میکند، باشید.

شومینه چوب سوز

گاز کم شعله تر بوده و کنترلش آسان تر است اما مسلما نمیتواند با گرما و فضای خاصی که از سوختن چوب به دست می آید، رقابت کند. شومینه های سنگی که چوب می سوزانند، بیشتر از مبلمان میتوانند نماد هویت خانه شما باشند و به زیبایی اتاق نشیمن را از اتاق غذا خوری جدا نمایند.

شومینه اتاق میهمان

آیا تا به حال به راهکارهای آسان و به صرفه برای داشتن یک اتاق میهمان فکر نموده اید؟ بسیاری از ما نمیتوانیم برای خوشایند میهمانان شومینه مجزایی داشته باشیم اما کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که به میهمانان اجازه دهیم از وجود شومینه ای چند منظوره و دلپذیر در اتاق پذیرایی لذت ببرند. شومینه ای که تمام اجزایش از داخل آشکار است به آسانی میتواند توجه میهمانان را در لحظه ورود به اتاق جلب کند.

بافت

برای رسیدن به طراحی داخلی جالب تر و دلپذیرتر با انواع بافت ها بازی کنید. میتوانید آجر در کنار شومینه سنگی خود و یا در کنار چوب های داخل شومینه قرار دهید.

مزایا و معایب شومینه دو طرفه

شومینه های دو طرفه به سرعت در حال همه گیر شدن و محبوب شدن در قلب مردم هستند .این شومینه ها واقعا زیبا و جذاب هستند و میتوانید از زیبایی آنها بهره ببرید و آنها را در دیوار مشترک دو اتاق قرار دهید. بدین طریق دو اتاقی که هیچ ارتباطی به هم ندارند را باهم هماهنگ میکنید. از دید فنی، شومینه لازم نیست کاملا در دیوار تعبیه گردد و یا جلوی دید را بگیرد. شومینه ها به طرز خلاقانه ای ساخته میشوند و تمامی نکات مربوط به استایل آنها در نظر گرفته میگردد، از این رو شومینه ها میتوانند به هر شکل ممکن کارایی و نمای زیبا داشته باشند. به علاوه، یک شومینه دو طرفه در دو اتاق همزمان گرما را پخش میکند و به همین خاطر است که صاحب خانه ها از آن برای کاهش هزینه های گرمایشی خود استفاده مینمایند. از زمان ظهور شومینه های دو طرفه، آنها به عنوان پر کاربردترین نوآوری در جهانی سیستم گرمایشی شناخته شده اند.

البته همه چیز در خصوص شومینه های دو طرفه عالی و مطلوب نیست. علارغم گرمایی که پخش مینمایند، نمیتوانید در مکان های بزرگتر بر روی آنها به عنوان تنها ترین و اصلی ترین منبع گرما حساب کنید. دغدغه دیگر، گاز های مسمومی است که شومینه منتشر میکند، حتی در مدرن ترین نوع شومینه که درب دارد و گاز را به خارج راهنمایی میکند، این مشکل همچنان پابرجاست. به علاوه انتظار نداشته باشید که نگهداری این شومینه ها آسان باشد، حتی اگر شومینه گازی درب دار نصب نموده باشید، باز هم مجبورید از شومینه خود نگهداری کنید. برای جلوگیری از پخش دود شومینه در فضا، شما میتوانید آن را در دیوار تعبیه کنید، در چنین حالتی حتی بوهای سمی که از دوده های متراکم شده از دودکش شومینه می آیند نیز محدود میشوند. حالا که صحبت از دودکش شد، بهتر است حواستان به نم نم آبی که از بالا داخل دودکش میگردد نیز باشد، چرا که ممکن است مجبور شوید برای نگهداری شومینه کارهای بیشتری انجام دهید و از این رو هزینه شومینه به طرز قابل ملاحظه ای بالاتر می رود. چنانچه سهل انگاری کنید، مواد داخل دودکش به دیوار شما میرسد و دوده ها در دیوار خود را نشان داده و تبدیل به لکه هایی میشوند که پاک کردن آنها به شدت سخت است.

ما همه موافقیم که شومینه ها برای هر خانه ای جذابیت و زیبایی به ارمغان می آورند، پس چرا این جذابیت را دو چندان نکنیم؟ با داشتن یک شومینه دو طرفه، به سرعت میتوانید فضای مثبت خانه و ارزش آن را در بازار بالا ببرید. وقتی خریداران به خانه شما می آیند آن را مکانی تحسین بر انگیز ارزیابی مینمایند. چه باور کنید چه نکنید، قیمت تخمین زده خانه هایی که شومینه دو طرفه دارند، به طور تقریبی 12 درصد بالاتر از خانه هایی است که شومینه ندارند. به علاوه، دلایل بسیاری برای استفاده از شومینه دوطرفه برقی علاوه بر دلایل اقتصادی وجود دارد: شما به سرعت میتوانید دو اتاق را به صورت بصری و خوشایند گرم کنید و در خانه نقطه ای مرکزی پدید بیاورید که تمام اعضای خانواده عاشقش شوند. فضای صمیمانه و گرمی که این شومینه ها ایجاد مینمایند دلیلی برای نصب آنها در تمام جهان است، خصوصا در کشورهایی که سیستم گرمایشی به مدت زمان طولانی تری، جزء اولویت در خانه ها محسوب میشوند.

منبع: ساختمانچی

به "شیک ترین شومینه های دوطرفه برای اتاق نشیمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیک ترین شومینه های دوطرفه برای اتاق نشیمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید