سامسونگ گلکسی S21 در برابر آیفون 13؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، اپل چند روز قبل از سری آیفون 13 رونمایی کرد که مانند سال گذشته از 4 مدل تشکیل شده است. اما این گوشی ها در برابر سری گلکسی S21 چه حرفی برای گفتن دارند؟ در ادامه این دو خانواده را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم در حال حاضر خرید کدام یک از آن ها منطقی تر است. در ادامه همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی S21 در برابر آیفون 13؛ کدام را بخریم؟

طراحی و امکانات

گوشی های آیفون 13 و گلکسی S21 سرشار از ویژگی های متنوع هستند. در این میان، گلکسی S21 اولترا و آیفون 13 پرو مکس مهم ترین و گران ترین گوشی های این دو خانواده محسوب می شوند. با این حال، دیگر مدل های هر دو سری مجذوب کنندهیت زیادی دارند.

سری آیفون 13 به غیر از بریدگی نمایشگر کوچک تر، از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارند. میزان نمایشگر هر 4 مدل تغییری نداشته و همچنین مدل های پرو از دوربین های بهتری استفاده می کنند. البته حالا مدل های پرو با نمایشگرهای 120 هرتز راهی بازار می شوند که نسبت به نمایشگرهای 60 هرتز موجود در مدل های استاندارد این خانواده، انواع محتوا را به صورت روان تری نمایش می دهند.

از طرف دیگر، سامسونگ برای سری گلکسی S21 زبان طراحی آن ها را طور گسترده تغییر داد و طراحی خاص ماژول دوربین مورد توجه زیادی قرار گرفت. این گوشی ها هم از نمایشگر 120 هرتز بهره می برند ولی سامسونگ رزولوشن S21 و S21 پلاس را به FHD+ کاهش داد و رزولوشن نمایشگر مدل اولترا همان QHD+ باقی ماند.

در رابطه با مشخصات سخت افزاری هم تمام این گوشی ها پرچم داران قدرتمندی هستند. تمام مدل های آیفون 13 از چیپست A15 بهره می برند که به نظر می رسد قدرتمندترین چیپست موبایل محسوب می شود و احتمالا در بنچمارک ها می تواند اسنپدراگون 888 موجود در سری گلکسی S21 را شکست دهد. البته در استفاده های روزمره، کاربران معمولا متوجه تفاوت عملکرد بین این دو تراشه نمی شوند.

برای بسیاری از کاربران مهم ترین ویژگی پرچم داران اپل و سامسونگ دوربین آن ها است. سامسونگ و اپل هرساله دوربین پرچم داران خود را بهتر می کنند و 2021 هم از این قاعده مستثنا نیست. دوربین های آیفون 13 و 13 مینی تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارند ولی این بار چینش آن ها تغییر کرده است.

مانند سال گذشته، این بار هم مدل های پرو آیفون 13 از دوربین تله فوتو بهره می برند دوربین اولترا واید این دو گوشی از دیافراگم بزرگ تری بهره می برد که منجر به بهبود عملکرد در محیط های کم نور می شود. همچنین باید به قابلیت سینماتیک اشاره کنیم که حالت پرتره برای فیلم برداری را امکان پذیر می کند و حالا تمام دوربین ها از حالت شب پشتیبانی می کنند.

گلکسی S21 و S21 پلاس هم دارای دوربین اصلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی هستند و دوربین 64 مگاپیکسلی تله فوتو انجام وظیفه می کند. در این میان، گلکسی S21 اولترا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، 2 دوربین زوم 12 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی استفاده می کند.

طبق بررسی های اجرا شده، دوربین های گوشی های گلکسی S21 فوق العاده هستند و انتظار داریم سری آیفون 13 هم مانند نسل قبلی در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داشته باشند.

قیمت

اپل قیمت سری آیفون 13 را تغییر نداده ولی باید خاطرنشان کنیم حالا حداقل حافظه از 64 به 128 گیگابایت رسیده است. همچنین گران ترین مدل آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس هم همراه با 1 ترابایت حافظه داخلی به دست کاربران می رسند. از طرف دیگر، سامسونگ برای قیمت سری S21 عقب نشینی کرد و قیمت پایه این گوشی ها 200 دلار کمتر از سری S20 است.

گلکسی S21 اولترا با قیمت 1200 دلاری کمی گران تر از آیفون 13 پرو مکس محسوب می شود اما در عوض با دوربین های متفاوت، نمایشگر مبتنی بر رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از قلم S Pen روبرو می شوید. گوشی های آیفون 13 پرو و S21 پلاس و همچنین آیفون 13 و S21 هم قیمت هستند. سامسونگ هیچ رقیبی برای آیفون 13 مینی ندارد و به همین علت اگر به گوشی های کوچک علاقه دارید، آیفون 13 مینی بهترین گزینه موجود در بازار محسوب می شود.

گلکسی S21 در برابر آیفون 13؛ کدام را باید بخریم؟

گلکسی S21 و S21 پلاس نسبت به مدل های هم قیمت آیفون 13 از نمایشگر بزرگ تری استفاده می کنند. S21 بر روی کاغذ دوربین بهتری دارد و رفرش ریت نمایشگر آن از مدل استاندارد آیفون بیشتر است ولی از طرف دیگر بدنه آیفون کیفیت و مجذوب کنندهیت بیشتری دارد. در بین بهترین پرچم داران موجود در بازار هم رقابت بین S21 اولترا و آیفون 13 پرو مکس بسیار تنگاتنگ است.

لازم به ذکر است که مدل های پرو آیفون 13 از حداکثر حافظه داخلی 1 ترابایتی بهره می برند ولی گران ترین مدل S21 اولترا دارای 512 گیگابایت حافظه است. همچنین تمام مدل های آیفون 13 دارای تکنولوژی فیس آی دی هستند که برخی کاربران آن را به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر ترجیح می دهند. سرعت شارژ پرچم داران سامسونگ 25 وات است ولی آیفون های تازه از شارژ 20 وات پشتیبانی می کنند.

اما در نهایت باید بین دو اکوسیستم مختلف تصمیم گیری کنید. سری گلکسی S21 از بهترین پرچم داران اکوسیستم اندروید محسوب می شوند ولی اگر به این پلتفرم علاقه ندارید، گوشی های آیفون 13 بدون شک می توانند نظر شما را جلب کنند.

به نظر شما گوشی های گلکسی S21 مجذوب کننده تر هستند یا آیفون 13؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ گلکسی S21 در برابر آیفون 13؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی S21 در برابر آیفون 13؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید