آنالیز ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ شارژ فوق سریع و دوربین شگفت انگیز!آنالیز گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

به گزارش وبلاگ وردپرس، در این مطلب به آنالیز گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس می پردازیم؛ میان رده ای که مشخصات فنی معمولی اما شارژر و دوربین قدرتمندی دارد.

آنالیز ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ شارژ فوق سریع و دوربین شگفت انگیز!آنالیز گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

آنالیز گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

مقدمه

ردمی نوت 12 پرو پلاس در مقایسه با تمام میان رده های دیگر با تعیینات فنی مشابه، قیمت بالاتری دارد؛ در واقع با این قیمت یک میان رده معمولی به شمار میرود اما آنقدر دوربین و شارژر آن قدرتمند هستند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد و این گوشی را یک گوشی گران قلمداد کرد. شیائومی با عرضه ردمی نوت 12 پرو پلاس در اکتبر سال 2022، نشان داد مرز بین میان رده های پریمیوم و پرچم داران مالی روز به روز کمرنگ تر می گردد. حال باید دید آیا این گوشی در عمل هم می تواند آنچه که روی کاغذ ارائه نموده را ارائه کند یا خیر.

تعیینات فنی ردمی نوت 12 پرو پلاس

نام گوشیردمی نوت 12 پرو پلاس
تاریخ رونمایی / عرضه27 اکتبر 2022 (5 آبان 1401)
ابعاد و وزن8.9 × 76 × 162.9 میلی متر - 208.4 گرم
کیفیت ساخت بدنه / استاندارد ضد آبپنل پشتی از جنس شیشه و فریم از جنس پلاستیک
IP53 - مقاوم در برابر پاشش آبIP53 - مقاوم در برابر پاشش آب
مقدار و نوع نمایشگرOLED و 6.67 اینچی
تعیینات فنی نمایشگر2400 × 1080 پیکسل - 395 پیکسل بر هر اینچ
فناوری های نمایشگر120 هرتزی، دالبی ویژن، +HDR10
نسبت پنل به بدنه%86.7
محافظ صفحهگوریلا گلس 5
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 12 / MIUI 13
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی4/2
پردازنده و گرافیکدایمنسیتی 1080 (6 نانومتری) - هشت هسته با ترتیب 2 + 6 - دو هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.6 و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز - گرافیک Mali-G68
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی256/8، 256/12 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.2
دوربین اصلی200 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.6 - پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال
دوربین دومفوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و گگرددگی دیافراگم f/2.2
دوربین سومماکرو 2 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4
کیفیت فیلم برداری4K@30 / 1080p@ /60/120 / 720p@960
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم برداری1080P@30/60
بلندگو استریودارد
جک 3.5 میلی متریدارد
حسگر اثر انگشتدارد - ادغام شده با کلید پاور
باتری5000 میلی آمپر ساعت
شارژر - شارژر درون جعبه120 واتی - دارد
رنگ بندیسفید، آبی، مشکی، ترند ادیشن
قیمت جهانی / بازار ایراناز 17.3 تا 21 میلیون تومان (256/8 تا 256/12)

محتویات درون جعبه

درون جعبه ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G محتویات کاملی را در مقایسه با میان رده های سامسونگ شاهد هستیم. یعنی در کنار گوشی، شما نه تنها به کابل شارژر بلکه به خود آداپتور هم دسترسی خواهید داشت که بسیار سریع و از نوع 120 واتی است. ردمی یک کار خوب دیگر هم انجام داده و مثل همواره یک کاور ژله ای بی رنگ را هم به همراه گوشی درون بسته بندی قرار داده است. کاوری که شاید برچسب محافظ صفحه شخص ثالث را از جا بلند کند و با آن سازگار نباشد اما بودن آن از نبودنش بهتر است.

طراحی و کیفیت ساخت

ردمی نوت 12 پرو پلاس در رنگ های بسیار مجذوب نمایندهی راهی بازار می گردد؛ سفید، آبی، مشکی و ترند ادیشن، رنگ هایی هستند که ردمی برای این گوشی در نظر گرفته اما برخلاف مدل استاندارد، در اینجا ترجیح داده شده از بدنه مات استفاده گردد که ظاهر گوشی را هم مجذوب نماینده تر و در برابر جذب اثر انگشت مقاوم تر نموده است. بعلاوه این محصول در یک مدل ترند ادیشن هم عرضه شده که نیمی از پنل پشتی آن به صورت عمودی به رنگ سبز بوده و روی آن عبارت RACING با فونت زیبایی به چشم می خورد. بعلاوه بخش دیگر پنل هم مشکی با خطوط مورب است که امضای سفیر برند ردمی یعنی Wang Yibo (وانگ ییبو) هم روی آن دیده می گردد. در این مدل بعلاوه رنگ کلید پاور و حلقه های داخلی اطراف لنز دوربین هم سبز هستند.

صحبت از لنز دوربین که شد باید بگوییم ردمی نوت 12 پرو پلاس از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می برد که هر سه آن ها به همراه یک لنز درون یک ماژول نسبتا بزرگ قرار گرفته اند و بیرون زدگی محسوسی هم از بدنه دارند. با این حال پنل پشتی واقعاً زیباست و از تماشا آن لذت خواهید برد.

روی فریم پایینی محصول، درگاه سیم کارت، حفره میکروفون، پورت شارژر و بلندگوی نخست مشاهده می شوند؛ روی فریم بالایی، جک 3.5 میلی متری هدفون، حفره دوم میکروفون، بلندگوی دوم و فرستنده مادون قرمز به چشم می خورند، روی فریم سمت چپ چیزی دیده نمی گردد ولی روی فریم سمت راست کلید کنترل صدا و کلید پاور را شاهد هستیم که حسگر اثر انگشت هم با آن ادغام شده است. فریم ها کاملا تخت و مات هستند و همین موضوع هم سبب شده در دست گرفتن گوشی لذت بخش و آسان باشد.

روی پنل جلو، نمایشگری با حواشی نسبتا کمی را شاهد هستیم که بیش از 86٪ از پنل جلو را به خود اختصاص داده است تا فضای زیادی برای کار با آن داشته باشید. بعلاوه یک حفره بسیار کوچک هم در بالاترین قسمت مرکزی پنل تعبیه شده که میزبان دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است.

گوشی وزن نسبتا زیادی دارد؛ به گونه ای که با قرار دادن یک قاب محافظ خوب و باکیفیت، باید آن را یک گوشی واقعاً سنگین قلمداد کنیم. از اصلی ترین دلایل افزایش وزن این گوشی می توان به سنسور بزرگ دوربین اصلی و بعلاوه پنل پشتی شیشه ای اشاره نمود. اگرچه شما با این افزایش وزن، کیفیت ساخت بیشتر و دوربین مجذوب نماینده تر را دریافت نموده اید اما با این حال نمی توان این موضوع را یک نقطه قوت برای ردمی نوت 12 پرو پلاس در نظر گرفت.

اگرچه گوشی در دست کیفیت بسیار خوبی را القا می نماید و کیفیت ساخت خوبی هم دارد اما متأسفانه خبری از استاندارد ضد آب IP67 در آن نیست. این گوشی فقط در برابر پاشش آب و گرد و غبار نه چندان شدید مقاوم است چون از IP53 به عنوان تنها استاندارد مقاومتی بهره می برد. این موضوع هم برای یک گوشی که از جدیدترین و برترین گوشی میان رده سامسونگ هم گران تر است، یک ضعف بزرگ در نظر گرفته می گردد.

به صورت کلی با مقدار تقریبا 163 میلی متر و ضخامت 8.9 میلی متر (با احتساب بیرون زدگی ماژول دوربین)، می توان ردمی نوت 12 پرو پلاس را یک گوشی بسیار خوش دست اما نه چندان سبک به حساب آورد که برای افرادی با دست بزرگ تر، کاملا یک گوشی ایدئال محسوب می گردد اما برای خانم ها که معمولا دست کوچک تری دارند، این گوشی به خاطر وزن زیاد و مقدار نسبتا بزرگ، خیلی توصیه نمی گردد.

نمایشگر

در بخش نمایشگر، هر چیزی که یک گوشی میان رده پریمیوم باید داشته باشد، در ردمی نوت 12 پرو پلاس هم دیده می گردد. یک پنل 6.67 اینچی از نوع OLED با وضوح 2400 × 1080 با رفرش ریت 120 هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ. البته مثل مدل پرو، ردمی برای این مدل هم امکانات خوبی نظیر +HDR10 و دالبی ویژن را در نظر گرفته که یعنی از لحاظ کیفیت، هیچ جای بحثی وجود نخواهد داشت. این محصول از نرم الگوبرداری لمس 240 هرتز بهره می برد، از گستره رنگی مختلفی پشتیبانی می نماید، به چشم آسیبی نمی رساند و بسیاری موارد خوب دیگر که شرح همه آن ها از حوصله متن خارج خواهد بود.

در بخش بیشینه روشنایی، ردمی نوت 12 پرو پلاس توانسته امتیاز خوب 535 نیت را در حالت دستی و 990 را در حالت اتوماتیک به دست بیاورد. این یعنی شما وقتی زیر شدیدترین نور خورشید هم قرار داشته باشید، اگر روشنایی نمایشگر را روی حالت اتوماتیک قرار دهید، به هیچ عنوان از لحاظ خوانایی متون با مشکل روبرو نخواهید شد.

رفرش ریت هم نسبتا تطبیق پذیر است. وقتی آن را روی 120 هرتز قرار می دهید، به جز بازی ها و اپ هایی که از این مقدار رفرش ریت پشتیبانی نمی نمایند، در تمامی حالت ها همین مقدار را دریافت خواهید کرد. 60 هرتز هم تکلیفش تعیین است اما در هر دوی این حالت ها نمایشگر امکان کاهش مقدار رفرش ریت تا 30 هرتز را هم دارد که آن فقط زمانی است که حالت نمایشگر همواره روشن فعال باشد.

طول عمر باتری

از لحاظ طول عمر باتری، ردمی نوت 12 پرو پلاس اصلا عملکردی در حد و مقدار های باتری پرظرفیت خود ندارد. این گوشی اگرچه از یک منبع تغذیه 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما در تست باتری امتیاز 88 ساعت را از وب سایت GSMArena کسب نموده که برای محصولی با این باتری اصلا قابل قبول نیست. با این حال در بخش هایی نظیر وب گردی و پخش ویدیو، ردمی نوت 12 پرو پلاس خوب ظاهر شده و می تواند تا یک روز همراهی تان کند. این نخستین بار بعد از مدت زمانی طولانی است که یک گوشی از ردمی امتیازی کمتر از 100 ساعت را در تست های GSMArena کسب می نماید.

نام گوشیردمی نوت 12 پرو پلاس
مکالمه24:58 ساعت
وب گردی11:42 ساعت
پخش ویدیو15:59 ساعت
امتیاز کلی88 ساعت

اما از لحاظ شارژر، این گوشی کاملا متفاوت و البته استثنائی ظاهر می گردد. این محصول به همراه خود یک آداپتور 120 واتی دارد که قادر است گوشی را در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ کند به گونه ای که حتی اگر باتری خیلی زود هم تمام گردد، شما فقط 5 دقیقه زمان احتیاج دارید تا شارژ گوشی را به حدی برسانید که تا ادامه روز بتوانید با آن کار کنید. شما می توانید عملکرد این گوشی را از لحاظ سرعت شارژر در زیر آنالیز کنید.

نام گوشیردمی نوت 12 پرو پلاس
سرعت شارژر120 وات
شارژر درون جعبههست
مقدار شارژ گوشی در 15 دقیقه نخست%58
زمان مورد احتیاج برای شارژ کامل گوشی30 دقیقه

اما این گوشی یک حالت بوست هم دارد که اگر فعال باشد، باید گوشی را کنار گذاشته و نمایشگر را خاموش کنید تا از داغ شدن آن جلوگیری گردد. در این حالت گوشی تقریبا 7 دقیقه زودتر شارژ شده (23 دقیقه تا شارژ کامل) ولی در 15 دقیقه، تا 81٪ شارژ می گردد. یعنی شما برای اینکه بتوانید گوشی را از 0 تا تقریبا 40٪ شارژ کنید، فقط 5 دقیقه زمان احتیاج خواهید داشت و این یک رکورد استثنائی برای یک میان رده است.

بلندگو

ردمی نوت 12 پرو پلاس از دو بلندگو بهره می برد و در نتیجه سیستم صوتی آن از نوع استریو و نسبتا هم قدرتمند است. یکی از این اسپیکرها روی فریم بالایی و دیگری هم روی فریم پایینی تعبیه شده تا تعادل صوتی خوبی را برای شما فراهم نمایند. البته اسپیکر تعبیه شده روی فریم بالایی دو خروجی دارد که یکی به وسیله همان حفره ها و دیگری به وسیله خروجی اسپیکر مکالمه است که بالای نمایشگر تعبیه شده.

این گوشی از فناوری دالبی اتموس هم پشتیبانی می نماید که به صورت پیش فرض فعال است و تجربه نسبتا بهتری را از لحاظ صوتی برایتان فراهم می نماید؛ به این صورت که هم شفافیت بالاست و هم صدا بلندتر است، اما بیس صدا اندکی کاهش پیدا می نماید. این گوشی در نهایت توانست در تست های GSMArena امتیاز خوب را دریافت کند که قابل قبول است.

ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ نرم افزار و سخت افزار

از لحاظ نرم افزاری، ردمی نوت 12 پرو پلاس همان تجربه ای را ارائه می دهد که در آنالیز های قبلی از گوشی های مختلف شیائومی با رابط کاربری MIUI 14 دیده بودیم. این یعنی رابطی بسیار سریع، نرم و بدون لگ و باگ که امکانات شخصی سازی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. این گوشی از اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود بهره می برد و طبق سیاست فعلی شیائومی، تا 2 سال از لحاظ نرم افزاری و 4 سال از لحاظ امنیتی آپدیت می گردد. این شاید تنها نقطه ضعف بزرگ ردمی نوت 12 پرو پلاس از لحاظ نرم افزاری باشد چرا که میان رده های سامسونگ با قیمت پایین تر، تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و 5 سال امنیتی دریافت می نمایند و بعضی از شرکت های دیگر هم این مقدار را به 3 سال رسانده اند.

از لحاظ سخت افزاری، شرایط برای نماینده ردمی خوب است اما انتظار داشتیم با این قیمت از پردازنده ای با 4 هسته Cortex-A78 استفاده گردد. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد تا دایمنسیتی 1080 با دو هسته از نوع Cortex-A78 و فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش کند. پردازنده ای که توان پردازشی خوب و پایداری حیرت انگیزی دارد اما در یک میان رده تقریبا 20 میلیونی، نباید مورد استفاده قرار می گرفت.

در کنار این پردازند، 8/12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 هم به کار گرفته شده تا یک ضعف دیگر هم در این جا تعیین گردد. در حالی که انتظار داشتیم این گوشی از حافظه های پرسرعت تر UFS 3.1 بهره ببرد اما ردمی به مدل کم سرعت تر بسنده کرد تا بدین ترتیب در بخش سخت افزار، قدرتمند اما دور از انتظارات واقع گردد. این یعنی شما قدرت کافی برای اجرای بازی های سنگین، گشت و گذار در منوهای مختلف گوشی، کار با اپ های سنگین و… را دریافت خواهید کرد اما با این قیمت، کاربران لیاقت چیزی بهتر از این را داشتند.

نام گوشیردمی نوت 12 پرو
گیک بنچ چند هسته ای2208
گیک بنچ تک هسته ای767
AnTuTu 9498710
GFX Manhattan ES 3.058
3DMark Wild Life2248

از لحاظ پایداری هم عملکرد این گوشی به لطف دایمنسیتی 1080 فوق العاده است. به این صورت که شما بعد از 1 ساعت فشار سنگین به گوشی، می بینید که در بدترین حالت فقط 28٪ توان پردازنده را از دست داده اید و گرافیک هم با 99.6٪ توان به کار خود ادامه می دهد. خبری از داغ شدن نیست و در انجام کارهای سنگین هم ناامید نخواهید شد. به صورت کلی، عملکرد گوشی در بخش سخت افزار برای یک میان رده واقعاً خوب است اما نه میان رده ای با بیش از 17 میلیون قیمت.

ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ دوربین

در بخش دوربین، با محصولی روبرو هستیم که سنسور اصلی آن 200 مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد. این یعنی بزرگ ترین سنسوری که تا به امروز در یک میان رده به کار گرفته شده را در ردمی نوت 12 پرو پلاس خواهید داشت. دوربین دوم از نوع فوق عریض با سنسوری 8 مگاپیکسلی و دوربین سوم هم ماکروی 2 مگاپیکسلی است و این یعنی همین حالا باید فقط روی توانایی های همان سنسور اصلی برای ثبت و ضبط لحظات شیرین زندگی خود حساب باز کنید.

به صورت کلی تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی کیفیتی عالی، گستره دینامیکی مثال زدنی، جزئیات بالا و نویز کمی دارند و رنگ ها هم بسیار طبیعی هستند. البته کنتراست تصویر گاهی اوقات خیلی بالاست و باعث می گردد سایه ها تاریک و جزئیات موجود در آن ها کم باشد. با این دوربین اگر روی سوژه ها زوم کنید، آن هم تا 2 برابر به صورت دیجیتال، نتیجه مجذوب نمایندهی را دریافت نخواهید کرد اما تصاویر قابل اشتراک گذاری هستند.

البته چون دوربین 200 مگاپیکسلی است، سه خروجی را به شما ارائه می دهد. یکی 12 مگاپیکسلی که تعاریف بالا مختص آن بوده است، یکی 50 مگاپیکسلی که جزئیات به مراتب بیشتری در مقایسه با آن دارد و یکی هم 200 مگاپیکسلی که فرقی با همان حالت 12 مگاپیکسلی ندارد و هر تصویر هم بیش از 40 مگابایت خواهد بود. پس پیشنهاد می گردد خیلی روی این حالت حساب نکنید.

در نور شب هم عملکرد این دوربین خوب است. سرعت ثبت تصاویر بالاست و جزئیات هم به مقدار کافی در تصاویر وجود دارند. نویز زیادی هم مشاهده نمی گردد. اگر حالت شب روشن گردد، تصاویر اندکی روشن تر می شوند اما از لحاظ کیفیت و مقدار جزئیات و نویز تفاوت زیادی را شاهد نخواهید بود تا بدین ترتیب کیفیت این دوربین 200 مگاپیکسلی در نور شب هم رضایت بخش باشد.

در فیلم برداری هم این سنسور بزرگ می تواند در وضوح 4K@30 فیلم برداری کند که عملکرد بسیار خوبی هم از خود به نمایش می گذارد. خبری از نویز نیست، گستره دینامیکی به مقدار کافی وجود دارد و کنتراست تصویر هم به مقدار دیده می گردد.

دوربین اصلی خروجی 12 مگاپیکسلی

دوربین اصلی خروجی 50 مگاپیکسلی

دوربین اصلی خروجی 200 مگاپیکسلی

زوم 2 برابری دیجیتال

دوربین فوق عریض

دوربین ماکرو

پرتره

دوربین سلفی

فیلم برداری 4K

فیلم برداری، تست لرزشگیر

ردمی نوت 12 پدرو پلاس؛ نتیجه

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • نمایشگر بسیار باکیفیت از نوع OLED با بیشینه روشنایی عالی
  • سرعت شارژ استثنائی و در دسترس بودن شارژر 120 واتی درون جعبه
  • عملکرد سخت افزاری خوب با پایداری بالا
  • کیفیت تصاویر و ویدیوی بسیار خوب از دوربین اصلی

نکات منفی

  • قیمت بالا در مقایسه با قدرت سخت افزاری
  • طول عمر نه چندان بالای باتری
  • پشتیبانی نرم افزاری 2 ساله
  • عدم بهره مندی از لرزشگیر الکترونیکی در وضوح 4K

با این تفاسیر به نظر شما ردمی نوت 12 پرو پلاس ارزش خرید دارد؟

آیا شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس ارزش خرید دارد؟

بله

خیر

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ شارژ فوق سریع و دوربین شگفت انگیز!آنالیز گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ردمی نوت 12 پرو پلاس؛ شارژ فوق سریع و دوربین شگفت انگیز!آنالیز گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید