روز بزرگ دختران ایران

به گزارش وبلاگ وردپرس، تیم ملی بسکتبال زنان ایران امروز در مرحله فینال رقابت های کاپ آسیا در سطح B باید به مصاف اندونزی برود تا در صورت رجحان در این بازی، جواز حضور در سطح A آسیا را به دست بیاورد. زنان ایران که مسافر تایلند شده اند تا برای دومین بار در این دوره از رقابت ها شرکت نمایند، تا همین جا هم کار بزرگی انجام داده اند. آن ها ابتدا سال 2019 راهی کاپ آسیا در سطح B شدند؛ ولی بدون آنکه بردی به دست بیاورند، از گردونه بازی ها آن هم در مرحله گروهی کنار رفتند.

روز بزرگ دختران ایران

این بار شرایط کاملا تغییر نموده و دختران بسکتبال ایران که از وجود یک مربی خارجی بهره می برند، چندین طلسم را شکسته اند. اولین و مهم ترین آنها، کسب نخستین برد در چنین تورنمنتی آن هم پس از 50 سال است. ایران در ملاقات نخست پیروز شد از سد تیم مالزی با نتیجه 65 بر 59 عبور کند تا بالاخره طعم برد در این تورنمنت را بچشد. کار مهم دومی که زنان بسکتبال ایران رقم زدند، مربوط به فزونی آن ها در دومین ملاقات مقابل مغولستان است؛ ایران در یک بازی تقریبا یک طرفه با نتیجه 70 بر 33 برنده شد تا ضمن قطعی شدن صعودش به مرحله پلی آف، برای اولین بار از گروهش نیز صعود کند.

شاید اگر کمی بخت با زنان تیم ملی یار می شد یا اینکه آن ها تمرکز بیشتری داشتند، می توانستند مستقیم به مرحله نیمه نهایی بروند؛ ولی شکست در بازی سوم مقابل اندونزی، آن هم با نتیجه 65 بر 56 کار را به اماواگر کشاند تا ایران مجبور گردد برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر سطح B آسیا، با قزاقستان مصاف دهد؛ ملاقاتی که البته کار چندان دشواری برای دختران ایران از آب درنیامد و آن ها با ارائه یک بازی درخشان، پیروز شدند قزاق ها را با نتیجه 54 بر 41 شکست داده و این بار برای اولین بار طعم حضور در جمع چهار تیم برتر این سطح از رقابت ها در آسیا را بچشند.

شگفتی سازی زنان بسکتبال ایران در همان مرحله متوقف نشد؛ چرا که این تیم روز گذشته در نیمه نهایی با ارائه یک بازی منجسم این بار اردن را با نتیجه 72 بر 54 شکست داد تا امروز از ساعت 17:30 به وقت تهران، در ملاقاتی تکراری به مصاف اندونزی، در فینال این رقابت ها برود. دختران بسکتبال ایران از سه ملاقات مرحله گروهی، دو برد و یک شکست به دست آوردند که تنها شکست آن ها برابر همین تیم اندونزی است و قاعدتا کار سختی برابر رقیب دارند؛ به ویژه اینکه قبل از این ملاقات، دو بار با زنان اندونزی بازی نموده اند که هر دو بازی را باخته اند؛ یکی با نتیجه 65 بر 56 در همین رقابت ها و یکی هم سال 2021 که بازی را با نتیجه 76 بر 68 باخته اند.

واضح است که هر دو شکست با اختلاف اندکی به دست آمده و این بار با توجه به حضور در فینال، انگیزه دختران ایران آن قدر بالاست تا در سومین تقابل رسمی، اندونزی را شکست داده و برای اولین بار به سطح اول بسکتبال آسیا صعود نمایند. این موضوعی است که سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان ایران نیز به آن اشاره می نماید.

النی کاپوچیانی می گوید: برای این تاریخ سازی و حضور در فینال خیلی خشنود هستم. چند ساعتی جشن می گیریم و بعد سعی می کنیم احساسات بازیکنان را کنترل کنیم تا برای بازی بعدی آماده شویم. بازی با اردن بسیار خوب بود. به بازیکنان گفته بودم این بازی با ملاقات های محبت آمیز قبلی که با اردن انجام داده ایم، فرق دارد؛ چون تیم اردن تغییر نموده و بازی های بهتری در این تورنمنت انجام داده است. بعلاوه گفته بودیم اگر سوار بازی باشید و از نظر امتیازی جلو بیفتید، تیم مقابل از نظر روانی به هم می ریزند و همین اتفاق هم افتاد. ما از نظر دفاعی برترین تیم تورنمنت هستیم. این یک دفاع ایرانی است که نشان می دهد بازیکنان ما بسیار جنگنده هستند. در فینال هم برای ما مهم نیست که قرار است دوباره با اندونزی بازی کنیم؛ چون می دانم بچه های ما جنگنده ظاهر می شوند. تینا عیسائیان، کاپیتان تیم ملی بسکتبال نیز که در این رقابت ها مرکز توجه قرار گرفته بود، درباره صعود ایران به فینال این رقابت ها گفت: به مردم قول داده بودیم که به فینال صعود کنیم. از حمایت هایشان خیلی ممنون هستیم. با شرایطی که ما داریم، خیلی سخت بود، اما پیروز شدیم به فینال صعود کنیم. به عنوان کاپیتان تیم خیلی خشنود هستم. همه تیم دست به دست هم دادیم که به فینال برویم. امیدوارم قهرمان شویم. قول می دهیم که فینال هم بازی خوبی گردد.

منبع: فرارو

به "روز بزرگ دختران ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز بزرگ دختران ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید