خطر ریزش بهمن وسرمازدگی در ارتفاعات، از کوهنوردی بپرهیزید

به گزارش وبلاگ وردپرس، صادق ضیاییان درباره شرایط ارتفاعات کشور در روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه(5 بهمن) در ارتفاعات کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق آدینه (6 بهمن) فعالیت سامانه بارشی قوی همراه با بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش بینی می گردد که حجم این بارش ها در زاگرس مرکزی زیاد و سنگین و در ارتفاعات منطقه ها مرکزی و شرقی کشور با شدت کمتری در جریان است.

خطر ریزش بهمن وسرمازدگی در ارتفاعات، از کوهنوردی بپرهیزید

وی اضافه کرد: در منطقه ها ذکر شده شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد و مه آلودگی موجود در این نواحی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و می تواند منجر به انحراف از مسیر گردد بعلاوه با توجه به برودت هوا و حاکمیت شرایط زمستانه، خطر سرمازدگی وجود دارد و وزش باد شدید در منطقه ها کوهستانی کشور با تشدید سوزباد و افت محسوس دما همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، طبیعت گردی، دره نوری و اسکی مخاطره آمیز است، اظهار کرد: طی این روزها کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی درباره شرایط جوی ارتفاعات تهران گفت: طی روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال تهران شرایط جوی ابری و مه آلود، به تناوب بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و احتمال بهمن پیش بینی می گردد. روز آدینه نیز اوایل روز نیمه ابری خواهد بود و با توجه به حجم برف تازه از روزهای قبل، در مسیرهای مستعد شرایط وقوع بهمن وجود دارد اما به تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و از بعدازظهر بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

ضیاییان در انتها گفت: در این روزها فعالیت کوهنوردی به علت وقوع بهمن و کولاک برف با مخاطره همراه است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

منبع: گردشبان

به "خطر ریزش بهمن وسرمازدگی در ارتفاعات، از کوهنوردی بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر ریزش بهمن وسرمازدگی در ارتفاعات، از کوهنوردی بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید