جایگاه ویژه خانواده برای زاغچه ها ، آنها روابط خانوادگی را به روابط محبت آمیز ترجیح می دهند

به گزارش وبلاگ وردپرس، وقتی صحبت از روابط بین انسان ها می گردد، پیوندهای خانوادگی همواره قوی تر از سایر روابط بوده است. اکنون به نظر می رسد که این موضوع در خصوص زاغچه ها هم صدق می نماید.

جایگاه ویژه خانواده برای زاغچه ها ، آنها روابط خانوادگی را به روابط محبت آمیز ترجیح می دهند

به گزارش وبلاگ وردپرس، دانشمندان دریافته اند که زاغچه ها به راحتی دوستان خود را برای به دست آوردن غذا عوض می نمایند، اما حتی زمانی که خطر گرسنه ماندن آنها را تهدید می نماید، خانواده را رها نمی نمایند.

مطالعه ای درباره زاغچه ها در غرب کورن وال انگلستان نشان داد که این کلاغ های کوچک در ازای دریافت پاداش، دوستان نو را ترجیح می دهند و دوستان قدیمی را رها می نمایند، اما در خوشی و ناخوشی، پیوندهای خانوادگی را حفظ می نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | کشف بی سابقه کرم زنده در مغز یک بیمار | مارهای پیتون میزبان این انگل هستند

دانشمندان وظیفه ای به زاغچه های وحشی محول کردند که بر اساس آن، دسترسی به کرم های خوش طعم بستگی به این داشت که همدیگر را ببینند.

اگرچه این پرندگان به سرعت دوستان خود را عوض کردند تا برترین پاداش ها را دریافت نمایند، اما بدون توجه به نتیجه، با بچه ها، خواهرها، برادرها و جفت های خود باقی ماندند.

این مطالعه که بخشی از یک پروژه 10 ساله است، نگاه نوی در خصوص چگونگی مدیریت روابط اجتماعی بعضی از حیوانات ارائه می دهد.

الکس تورنتون، پروفسور رشته تکامل شناختی در مرکز اکولوژی و حفاظت در پردیس پنرین دانشگاه اکستر در کورن وال، می گوید: ما صدها زاغچه وحشی را رصد می کنیم که به هر کدام از آنها یک تگ کوچک(PIT) نصب شده است. این تگ ها شبیه تراشه های فرستنده ای است که برای گربه ها و سگ های خانگی استفاده می گردد.

به گفته او در این آزمایش ما به طور تصادفی زاغچه ها را در 2 گروه A یا B طبقه بندی کردیم و یک جفت فیدر تشخیص برچسب PIT اتوماتیک را برنامه ریزی کردیم تا فقط در صورتی که اعضای همان گروه(AA یا BB) با هم دیدار کردند، کرم های خوراکی دریافت نمایند.

اگر پرندگان از گروه های مختلف، یعنی A با B با هم می آمدند دانخوری ها بسته می ماندند. بعلاوه پرندگان تکی فقط دانه دریافت می کردند، نه کرم های خوشمزه.

بیشتر بخوانید:

  • تعیین شدن اپراتورهای فیبر نوری در 1234 شهر | آمارها چه می گویند؟

تورنتون می گوید: ایده ما این بود که بفهمیم آیا آنها می توانند گروه های اجتماعی خود را دوباره بازیابی نمایند. آنها ممکن است دوستانی در گروه اشتباه داشته باشند. آیا آنها را کنار می گذارند و آغاز به معاشرت با افرادی می نمایند که در گروه مناسبی هستند؟

معلوم شد که زاغچه ها بسیار استراتژیک عمل می نمایند و به سرعت یاد می گیرند که دوستان خود را از گروه دیگر کنار بگذارند تا بتوانند برترین پاداش ها را دریافت نمایند. با این حال، آنها در خصوص روابط نزدیک خود استثنا قائل می شدند، حتی اگر چیزی به دست نمی آوردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جایگاه ویژه خانواده برای زاغچه ها ، آنها روابط خانوادگی را به روابط محبت آمیز ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه ویژه خانواده برای زاغچه ها ، آنها روابط خانوادگی را به روابط محبت آمیز ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید