کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایلان ماسک حاضر بوده است تسلا را به اپل بفروشد؛ اما فقط به شرط این که خودش مدیرعامل اپل گردد.

کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل

به گزارش وبلاگ وردپرس ، خبرگزاری نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی جزئیات ناگفته ای از پروژه مرموز Apple Car که با نام پروژه تایتان شناخته می شد را فاش نموده است. نیویورک تایمز می گوید اطلاعات مورد بحث نتیجه مصاحبه با 6 فردی است که در دهه اخیر روی پروژه کار نموده اند.

به نقل از زومیت، یکی از جالب ترین بخش ها در گزارش نیویورک تایمز به کوشش اپل برای تصاحب تسلا ارتباط دارد. این نخستین باری نیست که گزارشی با موضوع مذاکرات بین اپل و تسلا منتشر می گردد.

اواخر سال 2020، خودِ ایلان ماسک تأیید کرد که در تاریک ترین روزهای توسعه خودرو مدل 3، کوشش نموده است با تیم کوک درباره احتمال تصاحب شدن تسلا به دست اپل صحبت کند اما ظاهراً تیم کوک از برگزاری جلسه با ماسک خودداری نموده است.

6 ماه پس از گفته های ایلان ماسک، وال استریت ژورنال گفت شخص تیم کوک هم به تصاحب تسلا علاقه داشته است. در آن موقع ادعا شد ایلان ماسک با تصاحب تسلا به دست اپل موافقت نموده اما یک شرط بزرگ گذاشته است: این که او نه تنها مدیرعامل تسلا باشد بلکه به مدیرعامل اپل هم تبدیل گردد.

تیم کوک و ماسک هرگونه صحبت درباره تبدیل شدن تسلا به زیرمجموعه اپل را رد نموده اند. آن ها مدتی پیش (در زمانی که ایلان ماسک آغاز به انتقاد از سیاست های اپ استور کرد) گفتند که قبلاً هرگز با یک دیگر صحبت ننموده بودند.

گزارش امروز نیویورک تایمز بدون ارائه جزئیات بسیار دقیق، بار دیگر روی ماجرای تسلا و اپل دست گذاشته است. وبلاگ وردپرس این وب سایت می گویند اپل و تسلا قطعاً مذاکره نموده اند، اما زمان برگزاری آن مذاکرات تعیین نیست: اپل بعضی صحبت ها با ایلان ماسک درباره تصاحب تسلا انجام داد... اما در نهایت به این نتیجه رسید که ساخت خودرو خودش منطقی تر از تصاحب یک کسب وکار دیگر است.

در بخش دیگری از گزارش نیویورک تایمز به طرح اپل برای ساخت خودرو اختصاصی اشاره شده است. ظاهراً شرکت تولیدنماینده گوشی آیفون و مک بوک در پی ساخت خودرویی بود که فرمان نداشت و به طور کامل به وسیله دستیار سیری کنترل می شد.

در یک مقطع، جانی آیو و اعضای تیم طراحی اش کانسپت هایی از خودرو اپل را که شبیه مینی ون های اروپایی مثل Fiat Multipla 600 به نظر می رسید طراحی کردند. خودرو 6 شیشه و سقف منحنی داشت، بدون فرمان بود و برای کنترل آن از سیری استفاده می شد.

نیویورک تایمز می گوید: یک روز در پاییز 2025، آقای آیو و آقای کوک در مقر مرکزی پروژه اپل کار در کالیفرنیا ملاقات کردند تا دمویی از نحوه کارکرد خودرو تجربه نمایند. این دو مرد روی صندلی های فضایی کابین مانند نشستند. در خارج از این فضا، یک صداپیشه آغاز به خواندن متن سخنانی که سیری قرار بود به زبان بیاورد کرد... آقای آیو از سیری پرسید که آن ها از کنار چه رستورانی رد شدند و صداپیشه یک پاسخ را خواند.

نیویورک تایمز می گوید که پروژه اپل کار چیزی حدود 10 میلیارد دلار هزینه داشته است. این پروژه در نهایت لغو شد و اپل تصمیم گرفت اعضای تیم خودرو را وارد تیم هوش مصنوعی کند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش ناکام ایلان ماسک برای به چنگ آوردن اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید