بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی ، صارمی : آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده به 17 هزار واحد رسید

به گزارش وبلاگ وردپرس، معاون شهردار تهران در حاشیه بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی گفت: آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده را نسبت به سال 1400 از 10 هزار واحد به حدود 17 هزار واحد برسانیم.

بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی ، صارمی : آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده به 17 هزار واحد رسید

به گزارش وبلاگ وردپرس، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه آئین بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی، گفت: سال 1402 را سالی مبارک برای بازآفرینی و نوسازی بافت های فرسوده است. از سال گذشته و پس از چندین سال رکود در حوزه مسکن، توانستیم آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده را نسبت به سال 1400 از 10 هزار واحد به حدود 17 هزار واحد برسانیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اعلام کرد: در امسال برای حدود 8400 واحد مسکونی پروانه صادر شده و پیش بینی ما این است که تا انتها سال این رقم به 40 هزار پروانه برسد.

صارمی گفت: سال گذشته در منطقه ها 1 و 3، 200 پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که تعداد پروانه های صادره در منطقه 15، 2 هزار عدد بود، این اعداد نشان می دهد که بافت های فرسوده در حال حرکت به سمت پایداری هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان این که مساحت بافت های فرسوده شهر تهران بر اساس مصوبه 10 سال پیش 4500 هکتار است که تا به امروز 2200 هکتار آن نوسازی شده، توضیح داد: به علت رکود مسکن در دهه 90، بخش دیگری از پهنه های شهر به بافت های فرسوده اضافه شدند و بر اساس مطالعات اولیه پیش بینی می گردد حدود 3 هزار هکتار به مساحت بافت های فرسوده تهران افزوده گردد. با نگاه مثبتی که در دولت و وزارت راه و شهرسازی حاکم است و عزم و اراده ای که شهرداری تهران دارد، ما می توانیم در افق سه سال آینده بخش زیادی از بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران را به سمت بازآفرینی ببریم.

استاندار تهران در این مراسم از کوشش های شهرداری تهران تقدیر و تشکر به عمل آورد و اشاره نمود: بیشترین افتتاح واحد مسکونی کشور در شهر تهران انجام گرفته است.

صبح امروز با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر کشور و سایر اعضا در جلسه شورای عالی مسکن، بیش از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در هفته دولت بهره برداری شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی ، صارمی : آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده به 17 هزار واحد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 101 هزار واحد مسکونی نهضت ملی ، صارمی : آمار ساخت و ساز در بافت های فرسوده به 17 هزار واحد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید