با تیم کوک، مدیر عامل اپل آشنا شوید

به گزارش وبلاگ وردپرس، تیم کوک به همراه استیو جابز سوددهی را به شرکت اپل آوردند

تیم کوک در 24 اگوست سال 2011، به سمت مدیرعاملی بزرگ ترین شرکت تکنولوژی جهان، اپل برگزیده شد. شرکت اپل با پیشنهاد 387 میلیون دلار، او را به گران ترین مدیر ارشد اجرایی جهان تبدیل کرد. درست درزمانی که به نظر می رسید شرکت اپل دوران محصولات انقلابی خود را پشت سر گذاشته است، تیم کوک توانست اعتبار تاریخی این برند را احیا کند. تصمیم او برای ادامه راه استیو جابز و آرامش شخصی او که توانست اپل را از نوسانات سخت به ثباتی شگفت انگیز برساند، تیم کوک را تبدیل به دومین افسانه این شرکت کرد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با تیم کوک، مدیر عامل اپل آشنا شوید

ورود به دنیای فناوری

تیم کوک که در دوران دانشجویی رؤیای کار در عرصه تکنولوژی را در سر می پروراند، در مدت کوتاهی پس از فارغ التحصیلی، کار خود را با شرکت رایانه ای ماشین های تجاری آی بی ام شروع کرد و 12 سال در همین شرکت حضور داشت. او در اواخر این دوران، به عنوان مدیر اجرایی شرکت نورث امریکن انتخاب شد و مسئولیت فراوری و توزیع کامپیوترهای شخصی آی بی ام را در آمریکای شاقتصادی و آمریکای لاتین به عهده گرفت.

در سال 1994، تیم کوک به سمت مدیر ارشد عملیاتی بخش فروش شرکت اینتلیجنت الکترونیکس منصوب شد و پس از سه سال، شرکت کامپیوتری کامپک از او خواست معاونت بخش خرید و ریاست بخش انبار این شرکت را به عهده بگیرد.

تیم کوک فقط شش ماه در شرکت کامپک ماند و پس از آن برای مصاحبه شغلی به شرکت اپل رفت. در آن موقع، شرکت اپل روزهای درخشانی را نمی گذراند. فروش کاهش پیداکرده بود و سوددهی این شرکت سیری نزولی داشت. دوستان تیم به او توصیه می کردند از تصمیم خود صرف نظر کند؛ ولی تیم به شدت تحت تأثیر منظره استیو جابز قرار گرفته بود.

مدیر اجرایی اپل

استیو جابز که به سختی با بیماری سرطان می جنگید، در سال 2011 از مقام مدیرعاملی کناره گیری کرد و تصمیم گرفت رئیس هیئت مدیره باقی بماند. در تاریخ 24 آگوست 2011، تیم کوک به عنوان مدیرعامل نو شرکت اپل انتخاب شد. شش هفته بعد، یعنی در تاریخ 5 اکتبر 2011، استیو جابز به دلیل عوارض بیماری سرطان پانکراس درگذشت. مجله فوربز در یادداشتی نوشت که همکاری جابز و کوک، شرکت اپل را از مارپیچ سقوط نجات داد و آن را از پایین ترین سطح ارزش خود در سال 1995، به شرکتی 100 میلیارد دلاری در سال 2011 رساند.

در آوریل سال 2011، مجله تایمز تیم کوک را در فهرست 100 مرد بانفوذ سال قرار داد.

در 29 اکتبر سال 2012، تیم کوک تغییراتی بنیادین در تیم اجرایی شرکت اپل به وجود آورد. اسکات فارستال، معاون ارشد iOS شد و تا زمانی که در اپل کار می کرد، نقش مشاور تیم کوک را هم به عهده داشت. جان بروت، مدیر بخش خرده فروشی اپل با پرداخت 100 هزار سهم معادل با 60 میلیون دلار از مقام خود منفصل شد و کریگ فدریگی به سمت ریاست مهندسی نرم افزار iOS، ادی کیو رئیس سابق بخش خدمات به سمت رهبری بخش نقشه ها و سیری و باب منسفیلد مدیر سابق بخش سخت افزار به سمت رهبری گروه فن آوری های نو منصوب شدند.

این تغییرات در سه ماهه سوم سال اقتصادی صورت گرفتند و دلیل این بود که مقدار عایدی و سود شرکت، کمتر از مقدار برآوردشده بود. تیم کوک مصمم بود فرهنگ نوی در شرکت اپل حاکم کند که در آن شخصیت های ناسازگار با گروه وجود نداشته باشند و کارکنان با همکاری هم، وظایف خود را تاب بیاورند.

منبع: الی گشت

به "با تیم کوک، مدیر عامل اپل آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تیم کوک، مدیر عامل اپل آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید