این اپلیکیشن خارجی از کاربران جاسوسی می نماید!

به گزارش وبلاگ وردپرس، زومیت نوشت: بعضی برنامه های اندروید پس از نصب می توانند رفتار خود را تغییر دهند و به بدافزاری مخرب تبدیل شوند.

این اپلیکیشن خارجی از کاربران جاسوسی می نماید!

برنامه ای به نام iRecorder Screen Recorder که ابتدا به عنوان ابزاری برای ضبط فیلم از نمایشگر دستگاه های اندروید در گوگل پلی منتشر شده بود، یک سال پس از ثبت در این فروشگاه ماهیت خود را تغییر داد. این اپلیکیشن ابتدا در سپتامبر 2021 منتشر شد و پس از به روزرسانی در ماه آگوست، جاسوسی از افراد را شروع کرد و در هر 15 دقیقه، ازطریق میکروفون دستگاه کاربران، یک دقیقه صدا ضبط می نماید. درمرحله بعد این داده ها به وسیله پیوند رمزنگاری شده به سرور توسعه دهنده ارسال می شوند.

به نوشته ورج، پس از به روزسانی iRecorder Screen Recorder در آگوست 2022، کدهای مخربی به این برنامه اضافه شد و قبل از حذف از فروشگاه پلی استور، 50 هزارنفر آن را دانلود کردند.

انتشار بدافزارها و برنامه های کلاهبرداری در فروشگاه های اپلیکیشن گوگل و اپل موضوع جدیدی نیست. برنامه های ضبط صدا یا ضبط ویدیو از نمایشگر، گاهی با قیمت های بسیار بالا و نظرات جعلی، کاربران را فریب می دهند. اکنون به نظر می رسد بعضی توسعه دهندگان این نوع اپلیکیشن ها پس از مدتی با اضافه کردن کدهای مخرب و جمع آوری اطلاعات حساس دستگاه کاربران، از آن ها سوءاستفاده می نمایند.

گوگل به روزرسانی های اپلیکیشن های فروشگاه خود را آنالیز می نماید و هر ماه با ارسال اعلان، به شما می گوید کدام برنامه ها و چه زمانی، رویه های اشتراک گذاری داده های خود را تغییر داده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این اپلیکیشن خارجی از کاربران جاسوسی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اپلیکیشن خارجی از کاربران جاسوسی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید