ایران در جایگاه ششم جهانی ثبت آثار ناملموس در یونسکو نهاده شد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، ایران در جایگاه ششم جهانی ثبت آثار ناملموس در یونسکو نهاده شد.

ایران در جایگاه ششم جهانی ثبت آثار ناملموس در یونسکو نهاده شد

مصطفی پورعلی گفت: تا قبل از نشست هفدهم کمیته بین الدول پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس یونسکو که در شهر رباط مراکش برگزار گردید، ایران با 17 عنصر فرهنگی ناملموس ثبت شده در لیست دنیای یونسکو جایگاه هفتم را در دنیا و جایگاه چهارم را آسیا در اختیار داشت.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی اضافه نمود: با ثبت چهار میراث فرهنگی ناملموس در لیست دنیای یونسکو در دوره هفدهم، جایگاه ایران در میان کشورهای دارای عناصر ثبت شده در این لیست از رده هفتم به ششم ارتقا پیدا کرد، اما در میان کشورهای آسیای همچنان در جایگاه چهارم قرار داریم.

پورعلی با اشاره رقابت و مشارکت کشورهای مختلف برای تدوین و ارائه پرونده های مشترک چند ملیتی در سالهای اخیر گفت: در رده بندی کشورها در حوزه ثبت میراث ناملموس تا سال جاری (2022) کشور چین با ثبت 43 اثر جایگاه نخست و سپس فرانسه با ثبت 26 اثر ناملموس مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه نمود: در این رده بندی ترکیه با 25 اثر در جایگاه سوم و کشورهای اسپانیا و ژاپن به صورت مشترک هرکدام با ثبت 23 اثر ناملموس در لیست دنیای یونسکو، رده چهارم دنیا را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی گفت: ایران و کرواسی هر کدام با ثبت 21 اثر میراث فرهنگی ناملموس در لیست دنیای به صورت مشترک در رده ششم قرار دارند که البته نشان از صعود یک پله ای جایگاه ایران در این رده بندی است.

منبع: همگردی

به "ایران در جایگاه ششم جهانی ثبت آثار ناملموس در یونسکو نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در جایگاه ششم جهانی ثبت آثار ناملموس در یونسکو نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید