اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت گفت هنوز نمونه ای از ابتلا به اومیکرون به عنوان سویه تازه ویروس کرونا در کشور مشاهده نشده و آزمایشگاه ها در حال رصد این مساله هستند.

اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟

محمدمهدی گویا در برنامه در انتهای الوند که صبح امروز از شبکه دوم سیما پخش شد، اظهار کرد: آزمایشگاه های مخصوصی در جهان وجود دارد که این ویروس را ردیابی می نمایند که ببیند ویروس کرونا چه تغییراتی نموده است و در ایران نیز چنین آزمایشگاهی وجود دارد. این تغییرات از حدی که بگذرد نگرانی ایجاد می نماید و وقتی ویروس کرونا 50 جهش در سویه تازه داشته به این معنا است که قابلیت انتقال و بیماری زایی آن بیشتر است.

وی ادامه داد: هنوز قضاوت درباره اومیکرون زود است اما در این چند روز هنوز موارد ابتلا به حدی نیست که شخصیت آن را کاملا تعیین کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت توضیح داد: هنوز نمونه ای از ابتلا به اومیکرون در کشور ثبت نشده و آزمایشگاه های کشور در حال آنالیز هستند.

وی ادامه داد: درباره اینکه کسانی که دو و سه دوز واکسن زده اند چقدر دربرابر سویه تازه کرونا مقاوم هستند، نمی توانیم پاسخ دهیم اما این ویروس آنقدر شدت پیدا ننموده که واکسن روی آن موثر نباشد.

گویا شرح داد: مهمترین اقداماتی که برای جلوگیری از ورود اومیکرون به ایران اجرا شده کنترل مسافران است. اعلام کردیم هیچ مسافر غیر ایرانی را از کشورهایی که در آن نمونه هایی از سویه تازه کرونا دیده شده ممنوع کردیم و هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه و کشور و وزارت راه و شهرسازی اجرا شده تا ایرانیان که از این کشورها به وطن باز می گردند حتما شرایط قرنطینه ای را رعایت نمایند و چند نوبت از آنان تست گرفته می گردد و بعد از آنکه در 10 روز این تست ها منفی بودند به این گروه از مسافران اجازه داده می گردد به کنار خانواده های خود بروند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت اظهار کرد: چیزی که ما اعلام می کنیم براساس مقررات بین المللی بهداشتی است. بعضی کشورها این مقررات را برای خود سختگیرانه تر می نمایند و ما بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تصمیم می گیریم.

وی درباره اهمیت برخورد با برگزاری تور گردشگری به آفریقا گفت: ما درخواست کردیم تا اطلاع ثانوی از برگزاری تور آفریقا خودداری گردد و از مردم کشورمان نیز می خواهیم به توصیه ها توجه جدی نمایند. مسافرت به این کشورها خطرناک است و ممکن است موجب ابتلای مردم شوند. نهایت سخت گیری ها در این زمینه در حال اجرا و به تمام سازمان های ذی ربط دستورالعمل ها صادر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اومیکرون در ایران مشاهده شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید