افزایش مرگ های ناشی از مصرف الکل در تهران

به گزارش وبلاگ وردپرس، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش آمار مرگ های ناشی از مسمومیت با الکل در استان تهران اطلاع داد.

افزایش مرگ های ناشی از مصرف الکل در تهران

به گزارش ایسنا، مهدی فروزش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برگزار گردید، به تشریح آمار هایی از اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در دوماهه ابتدایی امسال 7213 نفر در تصادفات رانندگی اتفاق افتاده در تهران دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با گذشته افزایش 18.7 درصدی را نشان می دهد.

وی درباره متوفیان حوادث رانندگی در این مدت نیز اظهار کرد: 227 نفر در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1402 در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در دو ماهه نخست سال 1401 نیز دقیقا همین تعداد بود.

افزایش 36.8 درصدی مرگ ناشی از مصرف الکل در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به پرسش درباره آمار های مربوط به مسمومیت با الکل در استان تهران گفت: در دو ماهه نخست سال 1401 مجموعا 19 نفر به علت مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به علت مصرف اتانول و 13 نفر نیز به علت مصرف متانول بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در دو ماه نخست امسال این آمار با افزایش 36.8 درصدی در تهران روبرو بود و 26 مورد فوتی ناشی از مصرف الکل به ثبت رسید که 22 مورد درپی مصرف متانول و چهار مورد در پی مصرف اتانول بوده است.

وی درباره تفاوت میان اتانول و متانول نیز گفت: اتانول همان الکل خوراکی است که بعضی برای سرخوشی هم از آن استفاده می نمایند، اما متانول الکل صنعتی و خطرناکی است که مصرف آن مرگ آور است.

منبع: فرارو

به "افزایش مرگ های ناشی از مصرف الکل در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مرگ های ناشی از مصرف الکل در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید