افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ وردپرس، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز با افزایش 200 درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی روبرو شده ایم، گفت: ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی نمونه ای از خدمات نیابتی پست است.

افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا

حمید باقری در گفت وگو با وبلاگ وردپرس، درباره نقش اداره پست از زمان شیوع کرونا تا به امروز، اظهار کرد: در بحران ناشی از شیوع و همه گیری کرونا و به ویژه از آن هنگام که محدودیت های مختلف سایه بر زندگی مردم انداخت و با توجه به لزوم کاهش ترددهای غیرضروری نقش پست بسیار پررنگ شد و به مرور شاهد تغییراتی در سبک زندگی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه پست با دارا بودن شبکه مویرگی توزیع، زنجیره تامین خریدها و فروش های اینترنتی را کامل و فروشندگان و خریداران کالاها را در بستر اینترنت به یکدیگر متصل می کرد و فروشگاه های اینترنتی هم رشد قابل توجهی را نشان داده و همین عامل سبب شده که احتیاج فزاینده ای به استفاده از شبکه پستی کشور ایجاد گردد، افزود: طی یک سال گذشته، مردم اقبال زیادی به خریدهای غیرحضوری نشان داده اند و حتی بعضی از مردم برای خریدهای روزانه شان از پست یاری می گیرند.

مدیرکل پست استان اصفهان تاکید نمود: افزایش بالغ بر 200 درصدی ترافیک مرسولات خرید و فروش اینترنتی هم صحه ای بر این ادعاست که با وجود تمام فراز و فرودها، کاهش خریدهای حضوری را شاهد هستیم.

وی توضیح داد: با توجه به کاهش نیروهای تمام سازمان ها همکاران پست در ایام محدودیت ها حضور 100 درصدی داشته اند و فرآیندهای پستی را بر ده ها هزار مرسوله به صورت روزانه انجام می دادند و نامه رسان های با پشتکار وارد عمل شده تا خدمت رسانی به شهروندان در اسرع وقت انجام گردد.

باقری افزود: به همین منظور تمام دستگاه ها خدمات قابل توجهی از سرویس های قابل برون سپاری خود را به منظور جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به شبکه پستی برون سپاری کردند و به جای تجمع متقاضی در یک واحد متقاضیان در فرصت مناسب به نزدیک ترین واحد پستی محل سکونت خود مراجعه و خدمت را دریافت می کردند که ارائه خدمات نیابتی حجم زیادی از ترددهای غیر ضرور را کاهش داده است.

وی افزود: در این مدت خدمات الکترونیکی قابل توجهی در اختیار مردم قرار گرفته از جمله دریافت کدپستی شهروندان، سازمان ها و نهادهای دولتی و بنگاه های مالی که می توانند با مراجعه به (Gnaf.post.ir) این سامانه و طی چند مرحله ساده خدمات مربوط به کدپستی را بدون مراجعه حضوری دریافت نمایند.

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: از جمله خدمات ارائه شده در این مدت توزیع دفترچه های درمانی، کارت سلامت، گواهینامه های فنی و حرفه ای، شناسنامه، سیم کارت های سرپرست خانواده که نمونه ای از توزیع مرسولات به آدرس متقاضیان بوده است.

وی، ثبت نام غیرحضوری دانش آموزان در مقاطع اول، ثبت نام کارگران فصلی در سامانه فنی و حرفه ای و ارائه خدمات امور مالیاتی و باجه های عصرگاهی که نمونه ای از خدمات نیابتی است را از دیگر خدمات پست در این مدت گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خدمات نیابتی پست در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید