ادبیات کودک برای بچه ها یک نوع پرواز است

به گزارش وبلاگ وردپرس، محسن هجری در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، گفت: اگر بخواهم با توجه به حضور افراد در کارگاه های این دوره تحلیل خودم را از شرایط دوره آموزشی قاصدک ارائه دهم، باید بگویم این ها افرادی هستند که تجربه های ادبی و هنری داشتند و خالی الذهن نبودند، به همین دلیل گفت وگو کردن و ورود به مسائل پیچیده تر و پیشرفته تر راحت تر بود.

ادبیات کودک برای بچه ها یک نوع پرواز است

وی اعلام کرد: این برخورد فعال حال و هوای دیگری را به وجود می آورد و من در کلاس های خودم این را احساس کردم و تصور می کنم بسیاری از این دوستان که در شهرستان هستند و به خاطر نبود امکانات مظلوم واقع می شوند شاید در این اردوها و گردهمایی ها بگردد به نوعی آن مظلومیت را برطرف کرد.

هجری توضیح داد: ادبیات کودک و نوجوان آغاز آشنایی کودک با دنیا ادبیات و هنر است. یعنی در واقع آن ذوق زیبایی شناسی کودک و نوجوان در این بخش پرورانده می گردد.

این داستان نویس اضافه نمود: معمولا در زندگی روزمره با یکسری اتفاق های تکراری روبرو ایم ولی وقتی به دنیا ادبیات ورود پیدا می کنیم ما را به دنیاهایی وارد می نماید که در دنیا پیرامون وجود ندارد و به نوعی کودک به دنیایی که متفاوت با دنیای موجود است ورود پیدا می نماید. این برای بچه ها یک نوعی پرواز است. پرواز کردن به دنیا هایی که در حالت عادی برای آنها ممکن نیست.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ادبیات کودک برای بچه ها یک نوع پرواز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادبیات کودک برای بچه ها یک نوع پرواز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید