آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی؛ از مبتدی تا حرفه ای

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگر ورزشکار هستید می دانید که استفاده از مکمل به شما یاری می نماید تا در یک دوره زمانی محدود به اهدافی که برای تناسب اندام دارید برسید. البته هر رشته ورزشی مکمل های مخصوص به خود را دارد که مربی بر اساس احتیاج بدن و نوع تمرینات شما مصرف یک یا چند مکمل را به شما توصیه می نماید. مکمل های بدنسازی شامل مکمل های پروتئینی، افزایش وزن، کراتین، مکمل های قبل از تمرین و گلوتامین می گردد. اما برای استفاده باید اطلاعات کافی درباره آن ها داشته باشید. به همین علت تصمیم گرفتیم این مطلب از خبرنگاران مگ را به آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و معرفی مکمل های بدنسازی مناسب برای ورزشکاران این رشته اختصاص دهیم. بعلاوه بد نیست بدانید که می توانید برای خرید انواع مکمل بدنسازی می توانید به بخش سوپر مارکت فروشگاه خبرنگاران مراجعه کنید.

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی؛ از مبتدی تا حرفه ای

1. مکمل های بدنسازی بهتریپروتئینی

آشنایی با مکمل های بدنسازی را از مکمل های پروتئینی آغاز می کنیم. استفاده از مکمل های پروتئینی برای حمایت از ماهیچه ها و از بین بردن فشار و تخریب های ماهیچه ای در طول تمرینات بدنسازی ضروری است. رژیم غذایی بدنسازی به طور طبیعی حاوی مقدار زیادی پروتئین است اما بدن شما به پروتئینی بیشتر از آنچه با غذا مصرف می کنید احتیاج دارد. بنابراین ضروری است که علاوه بر مصرف غذاهای پروتئینی، از مکمل های حاوی پروتئین هم بهره ببرید. این مکمل ها غنی از انواع پروتئین هستند و در حجم کم مقدار زیادی از این ماده را برای شما تامین می نمایند. همین موضوع باعث بهبود سریع تخریب های ماهیچه ای در حین تمرین می گردد. پس اگر به صورت منظم و حرفه ای به ورزش بدنسازی مشغول هستید از یک مکمل پروتئینی بهره ببرید و حتما به سراغ برترین پروتئین برای عضله سازی بروید.

2. مکمل های افزایش دهنده وزن

گاهی اوقات افزایش وزن به مقدار کاهش وزن سخت می گردد و اینجاست که پای برترین مکمل های بدنسازی مخصوصا افزایش وزن به ماجرا باز می گردد. انواع مکمل غذایی برای چاق شدن حاوی کالری و پروتئین بسیار بالایی هستند. قطعا به این می دانید که عضله سازی صرفا با یک رژیم غذایی امکان پذیر نیست و شما حتما باید از یکی دو مکمل مناسب هم بهره ببرید. مکمل های افزایش وزن دقیقا به همین موضوع یاری می نمایند و مصرف آن ها در کنار برنامه غذایی مناسب می تواند به ساخت عضلات قوی تر و افزایش وزن منجر گردد. کالری اضافه موجود در این مکمل ها از کربوهیدارتی است که در ترکیبات خود دارد و می تواند برای شما انرژی لازم برای انجام تمرینات را هم تامین کند.

3. کراتین

کراتین یک هورمون است که به طور طبیعی در بدن فراوری می گردد و نقش مهمی در تامین انرژی و عضله سازی دارد. تاثیر کراتین بر عملکرد ورزشی به صورتی است که به افزایش حجم عضلات، بهبود قدرت عضلانی و تقویت عروق ماهیچه منجر می گردد. کراتین یکی از انواع مکمل های بدنسازی است که باعث افزایش حجم آب موجود در ماهیچه و عضلات شده و همین موضوع به رشد بهتر عضلات یاری می نماید. شاید بتوان گفت که کراتین در بالای فهرست مکمل های بدنسازی حجم دهنده واقع شده است.

4. مکمل های قبل از تمرین

نوشیدن یک مکمل ورزشی مخصوص قبل از تمرین می تواند قدرت و انرژی بیشتری برای تمرین های بدنسازی تامین کند. مواد تشکیل دهنده این مکمل ها باعث افزایش قدرت و فراوری انرژی بیشتر می شوند. کراتین، ال-آرژنین، ب-آلانین، تورین و بتائین از موادی هستند که در فراوری این مکمل ها به کار رفته است.

5. گلوتامین

گلوتامین یکی از اسید آمینه های مهم در بدن است و در بین مکمل های بدنسازی هم یکی از پرمصرف ترین مکمل ها است چون نقش مهمی در ساخت پروتئین در بدن دارد. وقتی به طور منظم و حرفه ای به ورزش بدنسازی مشغول هستتید بدنتان به مقدار گلوتامین بیشتری نسبت به آنچه که طبیعی فراوری می نماید، احتیاج دارد. به همین علت توصیه می گردد که از یک مکمل گلوتامین بهره ببرید. جالب است بدانید که این ماده یکی از عناصر مهم برای سیستم ایمنی و روده ها است و به طور معمول در مایعات بدن مثل خون یافت می گردد.

مرور کلی

در این مطلب به آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی پرداختیم و همانطور که خواندید، مصرف 5 مکمل اصلی به بدنسازان توصیه می گردد. البته نباید فراموش کرد که مصرف این مواد حتما باید زیر نظر پزشک تغذیه و مربی انجام گردد تا آسیبی به بدن شما وارد نگردد.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ وردپرس مگ را بخوانید.

منبع: getmymettle

منبع: دیجیکالا مگ

به "آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی؛ از مبتدی تا حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی؛ از مبتدی تا حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید