کیا EV5 کوشا خودرو رونمایی شد ، کیا برقی بازار چین

به گزارش وبلاگ وردپرس، کیا EV5 کوشا خودرو در نمایشگاه مشهد رونمایی شد. ای وی 5 یک کراس اوور اختصاصی بازار چین است که طراحی مکعبی آن اولین نکته ای که در نگاه اول جلب توجه می نماید.

کیا EV5 کوشا خودرو رونمایی شد ، کیا برقی بازار چین

بیت ران - رضا نوروزی: کیا در چند سال اخیر با کاهش شدیدی در فروش محصولات خود در جهان و خصوصا چین روبرو بوده است. به طوری که فروش در بازار چین از 564 هزار دستگاه در سال 2016، به 85 هزار دستگاه در سال 2023 رسیده است. به علت همین کاهش شدید، کیاموتورز تصمیم به افزایش صادرات محصولات خود از مبدا چین در سال های اخیر کرد.

نکته جالب درباره کیا EV5 این است که آمار فروش این خودرو در گزارش آمار فروش سال 2024 و 2023 شرکت کیا وجود ندارد. طراحی این خودروی الکتریکی، مطابق زبان طراحی تازه کیا است که تاکید بر کاربردی بودن بیشتر از آیرودینامیک است.

معینات فنی کیا EV5

این خودروی تمام الکتریک، از یک موتور الکتریکی 217 اسب بخاری (160 کیلووات) استفاده می نماید که به گیربکس سنکرون آهنربای دائم متصل است. کیا EV5 از یک پکیج باتری با ظرفیت 64.2 برای ذخیره سازی انرژی بهره می برد که از نوع لیتیوم یون است. نوع سیستم تعلیق این کراس اوور در محور جلو مک فرسون و در محور عقب مستقل چند نقطه ای است. فاصله بین دو محور نیز دو هزار و 750 میلی متر است که فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می آورد.

مقدار مسافت قابل پیمایش در کیا EV5 با یک بار شارژ کامل 530 کیلومتر است. وزن نیز هزار و 870 کیلوگرم است.

امکانات

ایمنی کیا EV5 با ایربگ های جلو، جانبی و پرده ای، کنترل پایداری و کنترل حرکت در سربالایی، هشدار ترمز اضطراری، مدیریت پایداری خودرو (VSM) و سیستم ترمز کمکی تامین می گردد. از آپشن های رفاهی این خودرو می توان کی لس، سنسور و دوربین عقب، سنسور نور و سنسور باران، سانروف، نمایشگر 12.3 اینچی، استارت موتور از راه دور، کروز کنترل اتوماتیک، اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره نمود. تهویه مطبوع کیا EV5، در دو تیپ دستی و اتوماتیک قابل سفارش است. اما معین نیست نمونه وارداتی به وسیله کوشا خودرو کدام نمونه است.

منبع: بیت ران

به "کیا EV5 کوشا خودرو رونمایی شد ، کیا برقی بازار چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیا EV5 کوشا خودرو رونمایی شد ، کیا برقی بازار چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید