چرا گردشگران چشمه کانی گراوان میخکوب می شوند؟

به گزارش وبلاگ وردپرس، در 12 کیلومتری شهر سردشت و در حوالی شهر ربط چشمه کانی گراوان از دل زمین می جوشد و منظره متفاوت و کم نظیری ایجاد نموده است. آب چشمه سنگین و پر از املاح است. املاح موجود در آب در طی سالیان روی هم رسوب نموده اند و باعث ایجاد یک سازه طبیعی کنار چشمه شده است.

چرا گردشگران چشمه کانی گراوان میخکوب می شوند؟

وبلاگ وردپرس : تماشای عجایب طبیعت گزینه محبوب افراد خوش سلیقه و خاص است.ایران زببای ما تا دلتان بخواهد زیبایی های حیرت انگیز دارد. مثل همین چشمه کانی گراوان در سردشت آذربایجان غربی. این چشمه خودش زیباست تازه هنرمند هم هست و بروید آنجا از صحنه عجیبی میخکوب می شوید ! باید بروید و ببینید در طول سالیان این چشمه زیبا چه سازه رویایی و زیبایی در کنار خود خلق نموده است.دست خوش به طبیعت افسونگر و شفابخش بگویید که هم چشمه زیباست و گردش در حوالی اش خوش است و هم آب شورش شفابخش.

در 12 کیلومتری شهر سردشت و در حوالی شهر ربط چشمه کانی گراوان از دل زمین می جوشد و منظره متفاوت و کم نظیری ایجاد نموده است. آب چشمه سنگین و پر از املاح است. املاح موجود در آب در طی سالیان روی هم رسوب نموده اند و باعث ایجاد یک سازه طبیعی کنار چشمه شده است. تپه ای رنگین که هر سال هم به حجم آن اضافه می گردد و در دل دشت نمایی را به وجود آورده که مشابه آن را در کمتر جایی پیدا می کنید.

منطقه سردشت در جنوب استان آذرباییجان غربی و در نزدیکی استان کردستان قرار گرفته است. در حقیقت سردشت منطقه کردنشین استان آذرباییجان غربی است. پس انتظار می رود نام این چشمه ریشه کردی داشته باشد. این چشمه هم به نام کانی گراوان و هم گراوان شناخته می گردد. در زبان کردی کانی به معنای چشمه و گراوان به معنای آب سنگین است. احتمالا دلیل نام گذاری چشمه، آب شور، سنگین و البته غیر قابل نوشیدن آن است.

تنها نتیجه جوشیدن این آب جادویی از دل زمین ایجاد منظره بکر تپه آهکی نیست. درست است که آب چشمه برای آشامیدن استفاده نمی گردد اما مردم منطقه می گویند آب چشمه درمانی برای برخی از بیماری های پوستی است. هرچند منبع علمی برای این حرف وجود ندارد اما به لطف آب چشمه کانی گراوان گردشگری درمانی هم در منطقه رایج شده است.

آب چشمه جزو آب های معدنی گازدار است که اندازه املاح موجود در آن یک گرم در لیتر است. این خواص باعث شده آب چشمه برای افراد زیادی مفید باشد. مردم برای درمان بیماری های پوستی، استخوانی و رماتیسمی به این منطقه سفر می نمایند و از آب چشمه استفاده می نمایند.

تماشا چشمه کانی گراوان می تواند هدف اصلی گردش باشد اما مطمئن باشید در این بین عبور از جنگل های بلوط و دشت های سرسبز آن اطراف هم بسیار لذتبخش خواهد بود. رفتن به چشمه راحت است و حتی می توانید دست در دست بچه ها خود به چشمه بروید.

لطفا نکات زیر را در کانی گراوان رعایت کنید:

1- بهتر است وسیله نقلیه خود را در انتهای جاده خاکی پارک نموده و در دشت زیبای اطراف پیاده روی کنید.

2- متاسفانه در نتیجه بی مبالاتی افراد و عبور و مرور خودرو، تعداد زیادی از رگه های منشعب از چشمه شکسته و خشک شده اند. با ریختن زباله این رگه ها را مسدود نکنید و اگر زباله ای سر راه رگه ها وجود دارد، آن ها را از محیط جمع آوری کنید تا چشمه به حیات خود ادامه دهد و این زیبایی شکوهمند چند میلیون ساله در طی چند دهه تخریب و نابود نگردد.

3- در اطراف آبشار امکاناتی وجود ندارد. پیش از سفر مایحتاج ضروری خود را تهیه کنید. دمپایی و صندل، زیرانداز، عینک آفتابی، قمقمه آب، لباس مناسب فصل، کرم ضدآفتاب، کفش پیاده روی، کلاه آفتابگیر، کیسه زباله، یک وعده غذای سبک قابل حمل، چادر مسافرتی و میان وعده از جمله وسایلی هستند که باید همراهتان باشد.

منبع: توریسم آنلاین

به "چرا گردشگران چشمه کانی گراوان میخکوب می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گردشگران چشمه کانی گراوان میخکوب می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید