ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته

به گزارش وبلاگ وردپرس، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش ها و ورود دو سامانه بارشی طی روزهای آینده به کشور اطلاع داد.

ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته

به گزارش وبلاگ وردپرس به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت : بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز یکشنبه (31 فروردین ماه) در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، نواحی مرکزی و شرق کشور بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به اینکه طی بعد از ظهر امروز برای ارتفاعات البرز و نواحی از شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود، گفت: بیشینه فعالیت این سامانه در استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و در اواخر وقت نیز از کشور خارج می گردد.

به گفته ضیاییان فردا (اول اردیبهشت ماه) با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب کشور برای قسمت هایی از جنوب و ارتفاعات جنوب شرق رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد. همچنین طی این روز در ارتفاعات البرز غربی و زاگرس شمالی رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه نیز شدت فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق کشور خواهد بود، توضیح داد: در بخش هایی از شرق کشور نیز فعالیت این سامانه گسترش می یابد. برای این نواحی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد: طی بعد از ظهر سه شنبه برای دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز مرکزی و شرقی و بخش هایی از شمال غرب کشور رگبار پراکنده باران خواهیم داشت و روز چهارشنبه بیشینه فعالیت این سامانه به نواحی جنوب شرق و شرق کشور محدود می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه این سامانه بارشی در اواخر وقت روز چهارشنبه از کشور خارج می گردد، گفت: از بعد از ظهر روز چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب به کشور وارد می گردد و فعالیت آن طی روز پنج شنبه در این نواحی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر روز سه شنبه در سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه کاهش دما بین 6 تا 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد، اظهار کرد: برای سایر نقاط کشور طی پنج روز آینده فرایند افزایش دما پیش بینی می گردد. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نواحی خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

ضیاییان در انتها درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری، در برخی ساعات افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و احتمال رگبار و رعد و برق با حداقل دمای 11 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در بعد از ظهر وزش باد و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود دو سامانه بارشی جدید طی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید