فناوری، همسفر مسافران نوروزی ، این اپلیکیشن ها را داشته باشید

به گزارش وبلاگ وردپرس، فناوری واقعیت افزوده و بعلاوه اپلیکیشن های مسیریاب، تعمیر خودرو و پیش بینی آب و هوا، نویدبخش سفری خوش در نوروز خواهند بود.

فناوری، همسفر مسافران نوروزی ، این اپلیکیشن ها را داشته باشید

مسیریاب ها

چند سالی می گردد که پس از نصب یک مسیریاب معروف در گوشی ها، جوانان ایرانی کوشش کردند که نمونه داخلی آن را توسعه دهند و پیاده سازی نمایند. اکنون 2مسیریاب بومی به نام های نشان و بلد در گوشی های مردم جای خود را باز نموده اند. این مسیریاب ها با به روزرسانی های مستمر که انجام می دهند، هر روز به قابلیت های خود اضافه می نمایند. نقشه آفلاین یکی از این قابلیت هاست که در مواقعی که پوشش اینترنت مناسب نیست به یاری مسافران می آید و آنها را به مقصد می رساند. ازجمله امکانات مسیریاب های ایرانی، نشان دادن مراکز مهم درمانی، خرید، هتل، رستوران و موارد دیگر در نقطه ای است که کاربر حضور دارد.

امداد خودرو و بنزین

خرابی خودرو همواره آزاردهنده است. اما اگر در سفر این اتفاق بیفتد و تعمیرگاهی هم در نزدیکی شما نباشد، بدون تردید کام همه را تلخ می نماید. اپلیکیشن های عیب یابی، تعمیر و انتقال خودرو اما می توانند، درصورت بروز یک اتفاق غیرمنتظره به مسافران یاری نمایند. حتی در صورت احتیاج، برخی از این اپلیکیشن ها با خودروهای ویژه، مسافران را به نقطه ای مطمئن می رسانند. بعلاوه این اپلیکیشن ها می توانند لوکیشن دقیق خودروی معیوب شما را به متخصصان و تعمیرکاران این اپلیکیشن ها نشان دهند. از آنجا که تعداد این اپلیکیشن ها زیاد است، آنها را نام نمی بریم، اما با یک جست وجوی ساده می توانید آنها را دانلود و نصب کنید. بعلاوه اگر خدای نانموده، آمپر بنزین شما هشدار داد، اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که با استفاده از خودروهای حمل بنزین، باک شما را پر می نمایند. این اتفاق در جاده های پرترافیک و جاده هایی که فاصله شهرها زیاد است و در مسیر، پمپ بنزین هم دیده نمی گردد، احتمال دارد.

عکاسی

عکاسی، جزء فراموش نشدنی هر سفری است. برای اینکه برترین عکس ها را ثبت کنید، اپلیکیشن هایی طراحی شده است. ویژگی این اپلیکیشن ها، فیلترهای متنوعی است که باعث می گردد خاطرات سفر با جذابیت بیشتری ثبت شوند. ازجمله این اپلیکیشن ها که رابط کاربری مناسب و راحتی هم دارند، اپلیکیشن های Retrica و B612 است که عکس های زیبایی برای شما به یادگار خواهند گذاشت.

پیش بینی آب و هوا

اپلیکیشن های پیش بینی آب و هوا احتیاج شما را تا حد قابل قبولی برآورده می نمایند. اکنون تقریبا همه گوشی های هوشمند مجهز به یکی از این اپلیکیشن هاست که می توانید براساس آب و هوای روزهای پیش رو، سفر و گردش های کوتاه خود را برنامه ریزی کنید. اگر اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا ندارید یا برای شما چالش هایی ازجمله کندی اپلیکیشن ایجاد می نماید، با جست وجو در گوگل می توانید از آب و هوای منطقه آگاه شوید.

واقعیت افزوده

فناوری واقعیت افزوده در سفر چه یاریی به شما می نماید؟ جواب این سؤال یک عبارت است، شناخت مجازی نزدیک به واقعیت. اکنون بسیاری از مکان ها چنین قابلیتی را برای مردم فراهم نموده اند، ازجمله موزه ها. درواقع، بدون اینکه وارد موزه یا هر مکانی دیگر ازجمله بناهای تاریخی شوید، می توانید به صورت سه بعدی سیاحت مجازی کنید. با این حال، مسیریاب ها هم به قابلیت واقعیت افزوده پی برده اند و برخی از آنها این امکان را در اپلیکیشن خود ایجاد نموده اند.

با استفاده از این فناوری شما می توانید محیط اطراف خود را به صورت سه بعدی روی گوشی خود مشاهده کنید. علاوه بر این برخی از فروشگاه ها هم از واقعیت افزوده استفاده نموده اند. به این معنی که کافی است اسکنر گوشی خود را فعال کنید و گوشی را به سمت ویترین بگیرید. در این شرایط، می توانید بدون ورود به فروشگاه، اجناس و اطلاعاتی را که فروشنده تشخیص داده که نمایش داده گردد، روی صفحه گوشی خود مشاهده کنید.

سفر بین شهری، بلیت و اقامتگاه

اکنون یکی از تاکسی های اینترنتی کشور امکان سفرهای برون شهری را فراهم نموده است. اگر پیروز به تهیه بلیت برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی برون شهری نشدید، می توانید از این امکان بهره ببرید. خودرو با اعلام قیمت، به لوکیشن شما اعزام می گردد و مسافران را به شهر مقصد می رساند.

بعلاوه اپلیکیشن های خرید بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما را تقریبا همه مردم می شناسند. با استفاده از این اپلیکیشن ها که تعدادشان کم هم نیست، می توانید احتیاجهای احتمالی خود را رفع کنید.

گزارش: عمادالدین قاسمی پناه

منبع: همشهری آنلاین

به "فناوری، همسفر مسافران نوروزی ، این اپلیکیشن ها را داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری، همسفر مسافران نوروزی ، این اپلیکیشن ها را داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید