طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

به گزارش وبلاگ وردپرس، اگر به تازگی ماشین ظرفشویی ال جی خریده اید و طرز کار آن را نمی دانید، این مقاله برایتان مفید خواهد بود. آشنایی با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی، نحوه صحیح بارگیری، انتخاب مواد شوینده مناسب و چرخه شست وشو، نقش مهمی در عملکرد بهینه این وسیله برقی ایفا می نمایند.

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

اگر نمی دانید چگونه از مواد شوینده بهره ببرید یا ظروف را در کدام قسمت ماشین ظرفشویی قرار دهید این متن را تا آخر مطالعه کنید. در این مطلب طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی را مرحله به مرحله شرح می دهیم و تمام نکات مهم درباره استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی را آنالیز خواهیم کرد.

نکات کلیدی

  • نکته مهم در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی در مرحله خیساندن پیش از شست وشو است. در این بخش از مراحل کار ماشین ظرفشویی به مواد شوینده احتیاجی نیست.
  • قبل از آغاز هر برنامه به جز Rinse & Hold، باید مواد شوینده را در محفظه مخصوص آن بریزید.
  • انتخاب Half Load جریان آب به بازوی اسپری پایینی را قطع می نماید و مصرف آب و انرژی را کاهش می دهد.

آموزش مرحله به مرحله طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

ال جی حدود 12 مدل ماشین ظرفشویی را در قیمت های مختلف تا به امروز ارائه نموده است. اگر انتخاب شما یکی از مدل های این ماشین ظرفشویی بوده لازم است با طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی آشنا شوید:

مرحله 1. بارگیری ماشین ظرفشویی ال جی

اولین نکته درباره طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی و ارتقاء کیفیت عملکرد شست وشو، بارگیری صحیح ظروف است. قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، باید ذرات مواد غذایی به خصوص موارد غیرمحلول مانند استخوان، خلال دندان، هسته و غیره را دور بریزید.

زمان بارگیری ماشین ظرفشویی، دستورالعمل های کلی زیر را رعایت کنید:

  • ظروف را طوری قرار دهید که آب با تمام سطوح تماس پیدا کند.
  • ظروف عمیق مانند کاسه ها باید در یک زاویه قرار داده شوند تا به روان شدن آب و خشک شدن مناسب یاری نمایند.
  • ظروف دارای ضایعات سوخته باید قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی خیس شوند.

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره وبلاگ وردپرس بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی
  • نشت یابی و برطرف آب ریزی
  • جرم گیری ظرفشویی
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

تعمیر ماشین ظرفشویی خود را به کارشناسان خبره وبلاگ وردپرس بسپارید.

  • نصب انواع ماشین ظرفشویی
  • نشت یابی و برطرف آب ریزی
  • جرم گیری ظرفشویی
  • تعویض و تعمیر قطعات
  • تعویض پمپ تخلیه

اعزام تعمیرکار ماشین ظرفشویی به محل

مرحله 2. بارگیری قفسه پایین

بارگیری سبد پایینی دومین نکته درباره نحوه کار کردن با ماشین ظرفشویی ال جی است. سبد پایینی را با بشقاب، کاسه، ظروف، قابلمه، تابه، درب آن ها و سینی گریل پر کنید. پیش دستی ها باید به صورت عمودی و رو به مرکز قفسه قرار بگیرند. قابلمه ها، تابه ها و ظروف بزرگ را وارونه کنید.

مراقب باشید ظرفی مانع چرخش بازوهای اسپری نگردد و ظروف بزرگ تر را طوری قرار دهید که باز شدن درب ظرف مواد شوینده دچار اشکال نگردد. برای آموزش تصویری نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی کلیک کنید.

مرحله 3. استفاده از سبد قاشق و چنگال

دسته های کارد و چنگال باید به قفسه مخصوص قرار گیرند. البته در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی سبد مسطحی جهت قرار دادن قاشق و چنگال وجود دارد.

مرحله 4. بارگیری قفسه بالایی

در این مرحله از آموزش طرز کار با ماشین ظرفشویی ال جی نوبت به نحوه بارگیری ظروف در قفسه بالایی می رسد. بهتر است قفسه بالایی را با ظروف ظریف تر، بشقاب های کوچک، کارد و چنگال های بلند، فنجان ها، لیوان ها و ظروف پلاستیکی قابل شست وشو در ماشین ظرفشویی پر کنید.

بشقاب ها باید به سمت بالا و رو به جلوی قفسه باشند. فنجان ها، لیوان ها و کاسه ها باید وارونه قرار گیرند. فنجان ها یا وسایل آشپزی اضافی را می توان روی قفسه های تاشو قرار داد که برای لیوان های بلند هم مناسب هستند. مراقب باشید که مانع چرخش بازوی اسپری زیر قفسه بالایی نشوید.

مطلب مرتبط: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

مرحله 5. تنظیم قفسه بالایی

مرحله بعدی در طرز استفاده از ظرفشویی ال جی تنظیم قفسه بالایی آن است. قفسه بالایی را می توانید با ظروف با اندازه های مختلف پر کنید. قبل از تنظیم قفسه بالایی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • چک کنید که قفسه خالی از ظروف باشد.
  • گیره های ریل در جلوی قفسه ها را بردارید. سپس قفسه را به بیرون بکشید.
  • قفسه را دوباره در موقعیت انتخاب شده قرار دهید و گیره ها را تعویض کنید.
  • قرار دادن قفسه در حالت استاندارد باعث کاهش فضای بین قفسه بالا و پایین می گردد.
  • پس از تنظیم، آنالیز کنید که بازوی اسپری برای چرخش آزاد باشد.

مرحله 6. اضافه کردن ماده شوینده

مهم ترین نکته در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی، اضافه کردن مواد شوینده است. قبل از آغاز هر برنامه به جز Rinse & Hold، باید مواد شوینده را در محفظه مخصوص آن بریزید. سعی کنید از برترین شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی بهره ببرید.

از مواد شوینده معمولی شست وشوی دست استفاده نکنید؛ زیرا کف زیاد می تواند در عملکرد ماشین ظرفشویی اختلال ایجاد کند. محفظه ها دو نوع 15 گرم و 25 گرم دارند؛ لازم است به این نکات توجه کنید تا در روند شست وشو اختلال ایجاد نگردد.

اندازه استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی چقدر است؟

اندازه مواد شوینده به برنامه شست وشو بستگی دارد. برای مرحله خیس کردن ظروف 25 گرم مواد شوینده احتیاج است. برای شست وشوی سنگین 25 گرم مورداحتیاج است. برای چرخه نرمال 20 گرم ماده شوینده باید استفاده گردد. برای اکو 15 گرم و برای شست وشوی سریع 10 گرم ماده شوینده لازم است.

نکته مهم در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی در مرحله خیساندن پیش از شست وشو است. در این بخش از مراحل کار ماشین ظرفشویی به مواد شوینده احتیاجی نیست. پس از ریختن مواد شوینده، درب محفظه باید بسته گردد. مواد شوینده در حین کار به طور اتوماتیک پخش می شوند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی!

مرحله 7. افزودن مایع یاری آبکشی یا جلادهنده

یک نکته مهم دیگر در طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی افزودن مایع جلادهنده است. برای پر کردن محفظه مایع، کلاهک گرد را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بردارید. محفظه را تا حدبیشتر سطح با ماده یاری شست وشوی باکیفیت پر کنید.

جلادهنده برای از بین بردن لکه ها و خشک شدن بهتر لازم است و استفاده از اندازه مناسب مایع جلادهنده عملکرد شست وشو را بهتر می نماید. با این حال استفاده بیش از حد از آن می تواند کف اضافی فراوری کند که منجر به نشت آب ماشین ظرفشویی می گردد. مایع به طور اتوماتیک در چرخه نهایی شست وشو توزیع می گردد.

مرحله 8. نحوه عملکرد دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی

در این مرحله از آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی با نحوه کار با برنامه Normal ماشین ظرفشویی ال جی آشنا می شویم.

قبل از انتخاب برنامه شست وشو، دکمه پاور را فشار دهید. سپس برنامه Normal با زمان به جامانده در صفحه نمایش انتخاب می گردد. برای تغییر برنامه، دکمه برنامه موردنظر را فشار دهید.

در ادامه آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی با نحوه عملکرد دکمه های آن بیشتر آشنا می شویم:

● دکمه آغاز یا توقف

بعد از انتخاب برنامه شست وشو، دکمه آغاز یا مکث را فشار دهید تا چرخه شست وشو آغاز گردد. هر زمان خواستید چرخه شست وشو را متوقف کنید دکمه آغاز یا مکث را فشار دهید.

در این حالت ماشین ظرفشویی شما متوقف می گردد. طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی اینگونه است که اگر دوباره دکمه آغاز یا مکث را فشار دهید، ماشین دوباره آغاز به کار می نماید.

● نشانگرهای پیشرفت

بعد از انتخاب برنامه شست وشو، نشانگرهای پیشرفت یعنی شست وشو، آبکشی و خشک کردن، روشن می شوند. در طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی زمان فشار دادن دکمه آغاز یا مکث برای آغاز برنامه، چراغ مرحله فعلی چشمک می زند.

● دکمه آغاز با تاخیر

یکی از نکات مهم طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی استفاده از دکمه آغاز با تاخیر است. این دکمه این امکان را فراهم می نماید تا چرخه شست وشو بین 1 تا 19 ساعت بعد آغاز گردد.

با استفاده از دکمه ها برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با فشار دادن دکمه Delay Start زمان تاخیر موردنظر خود را تنظیم کنید. زمان تأخیر آغاز به ازای هر فشار 1 ساعت بیشتر می گردد.

در مرحله بعد دکمه آغاز را فشار دهید. پس از اتمام زمان تأخیر نشان داده شده در نمایشگر، برنامه به طور اتوماتیک آغاز می گردد.

(برای آشنایی با کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و راه چاره برطرف آن ها کلیک کنید.)

● دکمه Rinse Plus

طرز کار ماشین ظرفشویی ال جی به این صورت است که معمولاً زمانی که هر برنامه ای را انتخاب می کنید فرآیند شست وشو فقط 2 بار (1 شست وشوی معمولی + 1 آبکشی) یا 3 بار (2 شست وشوی معمولی + 1 شست وشوی آبکشی) با توجه به برنامه انتخابی انجام می گردد.

اما اگر می خواهید ماشین آبکشی بیشتری انجام دهد، می توانید از این عملکرد بهره ببرید. همان طور که 1+، 2+ را انتخاب می کنید، آبکشی معمولی یک یا 2 بار بیشتر انجام می گردد.

● دکمه قفل کودک

برای کاهش احتمال روشن کردن ماشین ظرفشویی به وسیله بچه ها و پیشگیری از بروز مسائل ماشین ظرفشویی می توانید ویژگی قفل کودک را انتخاب کنید.

برای قفل یا باز کردن قفل کودک، دکمه های Rinse و Spray را به طور همزمان فشار دهید.

● دکمه Turbo-Rinse

زمانی که می خواهید ظروف را با دمای بالاتر بشویید از این عملکرد در هر برنامه ای بهره ببرید. اگر این دکمه را انتخاب کنید دمای آب هنگام شست وشو به 77 درجه سانتی گراد می رسد.

● دکمه Half Load

یکی دیگر از نکات طرز استفاده از ماشین ظرفشویی نحوه عملکرد دکمه Half Load است. اگر ظروف کمی برای شست وشو دارید از این عملکرد بهره ببرید.

انتخاب Half Load جریان آب به بازوی اسپری پایینی را قطع می نماید و مصرف آب و انرژی را کاهش می دهد.

مرحله 9. برنامه های شست وشو

نکته دیگر در خصوص آموزش طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی آشنایی با برنامه های شست وشو است.

  • شست وشوی سنگین: این برنامه برای ظروف خیلی کثیف از جمله قابلمه، تابه و ظروف پخت و پز است.
  • شست وشوی عادی: این برنامه برای ظروف کثیف و معمولی مناسب است.
  • برنامه Eco Wash: برای ظروف کثیف و سبک مناسب است.
  • برنامه Soak Wash: برای ظروف بسیار کثیف از جمله قابلمه، تابه و ظروف پخت و پز که ممکن است به جامانده غذای خشک به آن ها چسبیده باشد مناسب است.
  • شست وشوی سریع: این برنامه برای شست وشوی سریع ظروف و کارد و چنگال هایی است که جدیدا استفاده شده اند و خیلی کثیف نیستند.

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم وبلاگ وردپرس

نگاهی مختصر به طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

برای راه اندازی ماشین ظرفشویی مراحل زیر را انجام دهید:

1. قفسه های بالا و پایین ماشین ظرفشویی را پر کنید

باید ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی تمیز کنید. سمت کثیف باید به سمت پایین به سمت جت های آب باشد. ظروف را روی هم قرار ندهید؛ زیرا این کار از رسیدن جت های آب به داخل برای تمیز کردن کامل جلوگیری می نماید.

2. مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی را بریزید

بسته به مدل ماشین لباسشویی بیشتر پخش نماینده های مواد شوینده در قسمت پایینی داخل درب ماشین ظرفشویی قرار دارند. مواد شوینده را در ظرف مخصوص آن بریزید و مایع جلادهنده را تا خط نشانگر Full اضافه کنید.

اگر ماشین ظرفشویی شما دارای پخش نماینده مخصوص مایع یاری آبکشی نیست، می توانید سبد یاری آبکشی خریداری کنید. یا می توانید از قرص ها یا بسته های شوینده که از قبل حاوی مایع جلادهنده هستند بهره ببرید.

درب قسمت مواد شوینده را ببندید و محکم فشار دهید. بعد از این که ماشین ظرفشویی چرخه اولیه پیش شست وشو را کامل کرد، درب آن باز می گردد تا مواد شوینده با آب مخلوط گردد.

3. چرخه شست وشو را انتخاب کنید

بیشتر ماشین های ظرفشویی حداقل دارای 3 چرخه سریع، معمولی و سنگین هستند. این که از کدام چرخه باید بهره ببرید به اندازه بار و اندازه کثیف بودن ظروف شما بستگی دارد.

برای تنظیم چرخه، از دکمه هایی بهره ببرید که معمولاً در بالا یا جلوی درب ماشین ظرفشویی شما قرار دارند.

4. ماشین ظرفشویی را روشن کنید

قبل از انتخاب چرخه شست وشو، بستن درب ماشین ظرفشویی و فشار دادن استارت، دوباره آنالیز کنید که چیزی مانع حرکت بازوهای آبپاش نگردد.

به طور کلی چرخه معمولی 2.5 ساعت طول می کشد و چراغی که در جلو یا بالای ظرفشویی واقع شده است نشان می دهد که چرخه تمام شده است.

بیشتر بخوانید: اشتباهات متداول در استفاده از ماشین ظرفشویی

جمع بندی نکات طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی

طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی و گذاشتن ظروف در آن گاهی اوقات می تواند شبیه پازل باشد. چون کوشش می کنید ظروف با اندازه ها و شکل های مختلف را درون ماشین قرار دهید.

این کار می تواند یک چالش باشد؛ زیرا ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی به روش خاصی قرار می گیرند.

نکته جالب در نحوه کار کردن با ماشین ظرفشویی الجی این است که می توانید ارتفاع قفسه بالایی را در 3 سطح مختلف تنظیم کنید. به این روش می توانید ظروف بلندتر را در هر قفسه ای قرار دهید.

از قلم نیاندازید که رعایت طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی به کارکرد بهتر آن یاری می نماید. اگر دستگاه شما به علت عدم رعایت اصول صحیح استفاده دچار مشکل شده است، پیشنهاد می کنیم با تکنسین های وبلاگ وردپرس به وسیله ثبت درخواست در صفحه تعمیرات ماشین ظرفشویی یا ازطریق تماس با شماره 1471 مشورت نمایید.

سوالات متداول

چرا ماشین ظرفشویی ال جی من روشن نمی گردد؟

اگر بعد از بسته شدن درب متوجه شدید ماشین ظرفشویی ال جی شما روشن نمی گردد، ممکن است قفل در بسته نشده باشد.

برای جلوگیری از این مشکل همواره درب ماشین ظرفشویی را با کمی فشار ببندید و از نحوه چیدمان ظروف مطمئن شوید؛ زیرا گاهی اوقات نحوه چیدمان ظروف مانع از بسته شدن درب ظرفشویی می گردد.

اولین چرخه ماشین ظرفشویی چیست؟

اولین چرخه ماشین ظرفشویی پیش شستشو نام دارد که اولین آب پاشی آب گرم به وسیله بازوی اسپری برای خیس کردن ظروف است.

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای پخش نماینده مواد شوینده پیش از شستشو هستند که قدرت تمیزنمایندگی بیشتری به این چرخه اضافه می نماید و برای زمانی که ظروف شما واقعاً کثیف هستند کاربرد دارد.

چرا وقتی استارت را فشار می دهم، ماشین ظرفشویی من روشن نمی گردد؟

ماشین ظرفشویی را ریست کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی گردد احتمالا دکمه استارت را بیش از یک بار فشار داروع می گردد. با فشار دادن مجدد آن ماشین ظرفشویی مجدداً تنظیم شده و چرخده اید.

اگر یک بار دکمه استارت را فشار دهید چرخه شه تخلیه به مدت 90 ثانیه اجرا می گردد.

منبع: آچاره

به "طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید