روش اجرای نور خطی در کناف

به گزارش وبلاگ وردپرس، کناف سقف از اتصال پانل های گچی یا غیر گچی به سقف ساخته می گردد. این پانل ها مجموعه ای از سازه های یکپارچه هستند که با گچ و سیمان پوشانده شده و به سقف متصل می شوند. سقف های کناف از جمله انواع سقف های کاذب هستند که به دو صورت ثابت و متحرک ساخته می شوند. در ادامه این مقاله درباره سازنده با ما همراه باشید تا با چگونگی اجرای نور خطی در لایه های کناف جذابیت و جلوه آن را می توان دو چندان کرد، بیشتر آشنا شوید.

روش اجرای نور خطی در کناف

روشنایی خطی چیست؟

لاین نوری به نوع خاصی از نورپردازی اشاره دارد که در آن چراغ های بلند و باریک یا نوارهای LED به طور سنتی برای ایجاد روشنایی پیوسته خطی استفاده می گردد. امروزه، این لامپ های کشیده اغلب با انواع گزینه های نورافکن ترکیب می شوند که هم برای اهداف نورپردازی عمومی و هم برای روشنایی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع، اصطلاحات چراغ خطی و نورپردازی پروفیل را می توان به جای هم استفاده کرد، زیرا اساساً به یک چیز اشاره می نمایند. آن ها راه چاره های روشنایی به اندازه ای قابل تنظیم هستند که برای اطمینان از تناسب دقیق برای یک فضا یا کاربرد خاص، برای پروفایل تکیه دارند.

انواع نور خطی

روشنایی خطی معلق

روشنایی خطی معلق شناور در فضا، رویکردی انعطاف پذیر به نورپردازی معماری و اداری ارائه می دهد. بعضی از پروژه هایی که از نور طبیعی روز زیادی بهره می برند ممکن است فقط به توزیع مستقیم نور احتیاج داشته باشند، بعضی دیگر به شکل توزیع مستقیم/غیر مستقیم احتیاج به تقویت دارند. هر پروژه باید به شیوه ای منحصر به فرد مورد آنالیز قرار گیرد، بسته به آن چه که طراح می خواهد برجسته کند.

هنگامی که با توزیع مستقیم / غیر مستقیم نور معین می گردد، روشنایی LED خطی معلق یک انتخاب محبوب برای طرح های اداری LG7 است. پروفیل های خطی معلق هم چنین می توانند ظاهر صنعتی خام و احساس فضای تجاری را در صورت استفاده با سقف های نما و خدمات افزایش دهند.

زوایای منحصر به فرد، تقاطع ها و خطوط پیوسته را می توان با معینات طراحی دقیق شما ایجاد کرد. پروفیل های خطی که در یک زاویه معلق هستند می توانند به یک ویژگی بصری جسورانه تبدیل شوند.

روشنایی خطی سطحی

نورپردازی سطحی که به طور سنتی به عنوان یک راه چاره عملی برای سقف های کم یا طاق استفاده می گردد، ممکن است با کمی برچسب طراحی سودمند خدشه دار شده باشد، اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و طراحی مواد سطحی و نورپردازی، می توان طرح های منحصر به فرد و الهام بخش را با استفاده از سطح ایجاد کرد. روشنایی یا سیستم های خطی نصب شده در موقعیت افقی، عمودی، در یک الگوی متقارن یا پراکنده به صورت تصادفی، انتخاب ها تقریبا نامحدود هستند.

روشنایی خطی غیرمستقیم

برای طرح هایی که در پی دستیابی به راحتی بصری بالا هستند، روشنایی دفتر خطی با توزیع نور غیر مستقیم می تواند به عنوان روشنایی عمومی محل کار بسیار موثر استفاده گردد. این قطعاً یک علاقه بصری به فضا اضافه می نماید.

روشنایی خطی دیوار

نورپردازی دیوار خطی یک راه چاره عملی برای روشنایی منطقه ها گردشی، راه پله ها و فضاهای تجاری با ارتفاع سقف کم یا دسترسی محدود است. با ساختمان های ذکر شده، نورپردازی دیواری ممکن است تنها گزینه روشنایی فضاهای خاص باشد. لامپ های خطی معمولاً به راحتی نصب می شوند و به طور فزاینده ای به یک انتخاب محبوب برای فضاهای داخلی تجاری تبدیل می شوند.

با کمی تخیل، نورپردازی خطی دیواری می تواند به ویژگی تبدیل گردد که می تواند معماری را از نظر بصری ارتقا دهد. الگوی تکراری و تقارن یا بی نظمی و خطوط به ظاهر پراکنده، انتخاب با شماست. راه های زیادی برای ادغام نور خطی دیواری در جزئیات نازک کاری سفارشی وجود دارد.

نورهای خطی میکرو

نوارهای LED اولیه تا پروفیل های خطی میکرو در کانال های آلومینیومی، نصب شده در جزئیات نازک کاری متغیر باشند. زنجیره تامین گسترده ما به شما امکان می دهد از چندین گزینه محصول در هنگام نورپردازی خطی میکرو بهره ببرید.

نور خطی منحنی

نورهای خطی منحنی در روند داغ هستند و به شما این امکان را می دهند که مرزهای طراحی را حتی بیشتر کنید و خود را به طرح های طراحی جسورانه تر اختصاص دهید. نورهای خطی منحنی در ترکیب با یک نمایه خطی، بعد تازهی به فضا می بخشد. هیچ محدودیتی برای طراحی شما وجود ندارد.

پیشرفت تکنولوژی امکان ایجاد اشکال و ترکیبات واقعاً سفارشی را فراهم می نماید. این دیگر فقط اشکال T نیست، انتخاب محدودی از زاویه ها. این X ضربدر، خطوط منحنی ترکیب شده با خطوط خطی، و خیلی بیشتر است.

روشنایی خطی توکار

درخواست نماینده ترین و در عین حال سودآورترین طرح ها به وسیله یک فرآیند طراحی و برنامه ریزی دقیق به دست می آیند. با پیشرفت انواع سقف های تازه، روشنایی خطی LED توکار جایگاه خود را در انتهای کیفیت معینات پیدا می نماید. یک بخش واقعی از معماری، نورپردازی خطی بدون تریم می تواند خطوط نامرئی تمیز یا اشکال نور ایجاد کند و به طور یکپارچه با سطوح سقف یا دیوار ترکیب گردد.

انواع کناف در دکوراسیون داخلی

سقف آشپزخانه

یکی از ایده هایی که در طراحی آشپزخانه می توان از آن استفاده کرد، طراحی سقف آشپزخانه به روش کناف کاری است. استفاده از سینک آشپزخانه در سبک های مدرن و کلاسیک بسیار کارآمد بوده و نتایج خوبی را در پی خواهد داشت.

کناف سقف پذیرایی

استفاده از کناف برای طراحی سقف پذیرایی نیز ایده منحصر به فردی است. امروزه می بینیم که در طراحی اتاق نشیمن مدرن و کلاسیک به جای گچ کاری سقف از کناف استفاده می گردد. می توان با رنگ آمیزی کناف تلفیقی زیبا بین آن و رنگ به کار رفته در اتاق نشیمن ایجاد کرد.

اجرای لاین نوری در کناف

نحوه اجرای این نوع از لاین های نوری در کناف بدین توضیح است که:

  1. در اولین مرحله از اجرای چنین طرحی در ابتدا باید نوع چراغ خطی مناسب با شکل کناف و فضا آن جا انتخاب گردد که عوامل متعددی از جمله؛ اندازه، شکل، اندازه نوردهی و رنگ نور در ایجاد جلوه بصری مجذوب کنندهی از آن دخیل است. البته که متخصصین این حوزه پیشنهاد می نمایند از رنگ نورهای سفید، یا نورهای طبیعی در کناف ها استفاده گردد تا بازتاب بهتری ایجاد کند.

  2. در مرحله بعدی از آن طراحی و نصب کناف مورد نظر است که در نحوه کارگذاری چراغ خطی ها در کناف تاثیر گذار است که باید کناف هایی را به اندازه های مناسب برش یا با استفاده از دستگاه های مخصوص شکل دهید تا جلوه مجذوب کننده تری را نمایان کند. سپس قطعات کناف را با یاری ابزار و یراق آلاتی به یکدیگر متصل می کنید و در نهایت لاین های نوری از قبل آماده شده است را با یاری چسب های مخصوص و نگهدارنده در داخل آن نصب می کنید.

  3. مرحله آخر نیز کابل ها و سیم برق را شامل می گردد که یک سیستم سیم کشی و برق رسانی مناسبی را برای نوردهی تعبیه گردد تا انتقال برق انجام و نوردهی تثبیت گردد.

*توجه: بهتر است برای انجام این مراحل در جهت دریافت نتیجه مطلوب و جلوگیری بروز هرگونه خسارت ناشی از برق گرفتگی و … از فردی مجرب و متخصص در این زمینه یاری بگیرید.

شماره کارشناسان سایت توسعه افراز (طراح پروژه های چراغ خطی): 02122057583

خلاصه

با توجه مطالب فوق اجرای نور خطی در کناف می تواند گزینه بسیار خوبی برای مجذوب کنندهیت بیشتر منزل یا محل کارتان باشد. این کار بسیار ارزان و ساده صورت می گیرد و احتیاجی به تجملات مضاعف ندارد. البته که برای اجرای آن به نحو احسن باید از تیم متخصص یاری بگیرید. مجموعه توسعه افراز از جمله معدود شرکت هایی است که رضایتمندی بسیار بالا به همراه کیفیت اجرا را در بین مشتریان و متقاضیان لاین های نوری دارد.

منبع: اتاق

به "روش اجرای نور خطی در کناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش اجرای نور خطی در کناف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید