خبرنگاران کرونا نمی تواند مانع عرض ارادت مردم به سیدالشهدا شود

به گزارش وبلاگ وردپرس، اهواز - خبرنگاران - استاندار خوزستان گفت: نه تنها کرونا بلکه هیچ چیز دیگر نمی تواند مانع نشان دادن ارادت و دلبستگی مردم به امام حسین(ع) شود و این عقیده آنان را خدشه دار کند.

خبرنگاران کرونا نمی تواند مانع عرض ارادت مردم به سیدالشهدا شود

غلام رضا شریعتی شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری با اشاره برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: در کنار برگزاری عزاداری ثارالله باید به نحوی رفتار کنیم که دشمنان و بدخواهان شیعه و تفکر شیعی،از این مساله سوء استفاده نکنند.

وی گفت: به گونه ای عمل نکنیم که کسانی که با مذهب شیعه لجاجت دارند و با آن عناد می ورزند فرصت سوء استفاده پیدا کرده و با موج سواری ذهن مردم را خدشه دار کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: عزاداری ها باید در محیط باز و با رعایت دستورالعمل ها باشد و به فاصله گذاری فیزیکی توجه جدی صورت گیرد، از مردم خواهش می کنم مسایل بهداشتی را رعایت کنند و شور و ارادت خودشان را با شعور دینی نشان دهند.

وی گفت:همه هیات ها باید از دستورالعمل های بهداشتی تمکین کنند چرا که دستورالعمل های ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد و ما هم با نظارت جدی سعی می کنیم از تخلف در این زمینه ممانعت کنیم.

شریعتی افزود: تاکید ویژه داریم که در عین حال که این ایام را گرام میداریم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم تا همانند روز عرفه، عید غدیر و... بتوانیم درعین برگزاری مراسم از ابتلا به بیماری نیز پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به شرایط موکب ها در استان خوزستان گفت: تاکید شده مواکب نذورات خوردنی توزیع نکنند، دستور تشکیل اکیپ هایی را دادم که در مناطق مختلف نظارت کنند تا تخلفی از پروتکلها صورت نگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به تعطیلی در روزهای تاسوعا و عاشورا و احتمال افزایش سفر شهروندان گفت: در این ایام مردم برای عزاداری تمایل دارند در شهر خود باشند که این امر می تواند موجب شیوع و گسترش بیماری در استان و کشور گردد لذا نیاز به نیاز به نظارت این حوزه است.

وی با اشاره به شرایط سفید استان خوزستان در بحث کرونا شرح داد: بنا بر گزارش وزیر بهداشت و معاون وی در ستاد ملی کرونا، شرایط بیماری در استان های مختلف رو به کاهش یا ثابت است، از سوی دیگر اشاره کردند که شرایط استان خوزستان خوب و اخرین استان است لذا دغدغه ای نسبت به خوزستان ندارند.

شریعتی گفت: 2 شهر مسجدسلیمان و آغاجاری به نسبت جمعیت و براساس تعریف در شرایط قرمز قرار دارندو باید رعایت کنند از این رو خواستم که آرامستان ها در این شهرها تعطیل گردد و از برگزاری هر مراسم که موجب شکل گیری تجمع ها می گردد جلوگیری به عمل آید چراکه باید شرایط این 2 شهر را به حالت عادی بازگردانیم.

وی شرح داد: تعداد بیماران بستری ، بیماران بستری در آی سی یو و بیماران متصل به ونتیلاتور در استان رو به کاهش است و از آمار مرگ و میر ناشی از کرونا به شکل قابل ملاحظه ای کاسته شده است از این رو می توان شرایط استان را مناسب قلمداد کرد اما این شرایط به علت سهولت انتشار ویروس، ناپایدار است و با یک اشتباه به راحتی به حالت اول باز می گردد.

استاندار خوزستان گفت: شرایط امروز کرونا در استان هیچ ربطی به رفتار ویروس ندارد بلکه به رفتار ما بستگی دارد زیرا رفتار ویروس به گونه ای است که اگر رعایت نکنیم موجب طغیان آن در استان می شویم .

وی ادامه داد: در زمینه وفور ماسک در سطح داروخانه های استان، جای نگرانی نیست الان در سطح شهر ماسک موجود است، در کل از نظر ماسک شرایط استان پایدار است، البته مردم از ماسک های خانگی هم می توانند استفاده کنند و اصراری بر خرید ماسک گران قیمت نیست مهم استفاده از ماسک است.

شریعتی در خصوص فصل پاییز گفت: برای فصل پاییز نیز برنامه ریزی کرده و زیرساخت ها را در حد توان مهیا ساخته ایم تا بتوانیم درصورت روبرو شدن با موج دوم، شرایط را مدیریت کنیم.

به گزارش وبلاگ وردپرس استان خوزستان پس از گذشت بیش از 2 ماه شرایط قرمز کرونایی از شرایط هشدار خارج شده اما هم اکنون مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز کرونا به سر می برند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه 26 استان کشور در شرایط قرمز یا هشدار هستند گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا نمی تواند مانع عرض ارادت مردم به سیدالشهدا شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا نمی تواند مانع عرض ارادت مردم به سیدالشهدا شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید