حوزه صنایع دستی موجب قوام گردشگری می گردد

به گزارش وبلاگ وردپرس، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، حوزه صنایع دستی موجب قوام گردشگری می گردد.

حوزه صنایع دستی موجب قوام گردشگری می گردد

سید عزت الله ضرغامی با همراهی علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی از سالن فرش دست باف، صنایع دستی و گردشگری در ایران اکسپو 2023 پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران بازدید و با غرفه داران گفت و گو کرد.

ضرغامی برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در راستای معرفی ظرفیت ها و تسهیل شرایط صادرات صنایع دستی مفید دانست.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های لازم برای صادرات صنایع دستی باید فراهم می گردد، گفت: صادرات جز اولویت ها و موضوعات مورد تمرکز وزارتخانه است. طی این مدت در راستای تبیین نظام مسائل حوزه صادرات چندین جلسه مشورتی با صادر کنندگان داشته ام.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به عقب ماندگی در حوزه صادرات صنایع دستی گفت: بعضی مسائل مربوط به این حوزه را در دولت حل نموده ایم و در کوشش هستیم که تمامی مسائل و چالش های پیش روی صادر کنندگان را به مرور حل کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی بخش قابل توجهی از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می دهد، اضافه نمود: این حوزه علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می گردد و مورد توجه ما قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز امیدواری کرد که با کوشش های در حال اجرا در راستای برطرف موانع، رونق این حوزه را ببینیم.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران، معرفی ظرفیت های هتلداری کشور برای ارائه خدمات به گردشگران، ارائه اقلام تبلیغاتی معرفی ظرفیت های گردشگری ایران به زبان های مختلف با رویکرد توسعه زبان و تنوع محصولات گردشگری، معرفی سایت ویزیت ایران، برگزاری کارگاه صنایع دستی از ظرفیت های ارائه شده در غرفه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که در بازدید مهندس ضرغامی توضیحات مربوطه ارائه داده شد.

منبع: همگردی

به "حوزه صنایع دستی موجب قوام گردشگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه صنایع دستی موجب قوام گردشگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید