ترفند های خلاقانه برای استفاده مجدد از لوازم قدیمی و دور ریختنی

به گزارش وبلاگ وردپرس، پس از اینکه لوازم خانگی خود را به نوترین مدل ارتقاء دادید، با لوازم قدیمی خود چه می کنید؟ بسیاری از مردم لوازم خانگی کوچک را درون یک کارتن گذاشته و به انباری منتقل می نمایند و لوازم غول پیکر را نیز به زباله دانی می فرستند. سپردن لوازم قدیمی به مراکز بازیافت، اهدا به خیریه و فروختن آن ها در صورت سالم بودم کار های دیگری است که می توان با یک وسیله قدیمی انجام داد. یک اقدام جالب دیگر این است که ابزار قدیمی خود را تغییر کاربری دهیم و آن را به یک وسیله نو تبدیل کنیم.

ترفند های خلاقانه برای استفاده مجدد از لوازم قدیمی و دور ریختنی

1- تبدیل قوری شیشه ای قدیمی به تراریوم

کف قوری را با شن، سنگ و خزه بپوشانید و آن را با صدف ها و گیاهان رنگارنگ تزئین کنید. می توانید از گیاهانی مانند انواع کاکتوس و ساکولنت، گیاه دوستی، گیاه عنکبوتی، فیتونیا، پپرومیا چروک و ... برای ساخت این تراریوم زیبا بهره ببرید. ابتدا قوری را با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید و خوب خشک کنید. حدود 2 سانتی متر از ماسه سفید را درون قوری بریزید. چند سنگ روخانه را به صورت پراکنده روی ماسه ها قرار دهید. سپس گیاهان را با سلیقه خودتان درون ظرف بچینید.

2- تبدیل درام ماشین لباسشویی شکسته به صندلی

با تبدیل کردن درام ماشین لباسشویی قدیمی خود به صندلی، آن را از طریق ای کاربردی در منزلتان تبدیل کنید. می توانید آن را هر طور که دوست دارید، تزئین کنید.

3- تبدیل یخچال قدیمی به کمد

ایده های جالبی برای استفاده از یخچال قدیمی وجود دارد. می توانید آن را با تصاویر مورد علاقه خود شخصی سازی کنید و از قفسه هایش برای قرار دادن لوازم شخصی، کتاب، لباس و ... بهره ببرید. در ادامه چند ایده جالب برای استفاده مجدد از یخچال قدیمی را مشاهده می کنید:

4- استفاده از کویل های یخچال در دکوراسیون منزل

کویل بلا استفاده یخچال قدیمی را به دیوار نصب کنید و از آن به عنوان یک پس زمینه زیبا برای قرار دادن آثار هنری و تصاویر بهره ببرید.

5- استفاده از مخلوط کن شکسته برای نور پردازی

اگر دیگر از مخلوط کن خود استفاده نمی کنید، می توانید از آن برای ایجاد یک نورپردازی خلاقانه بهره ببرید. برای این کار به یک ظرف مخلوط کن، سوکت چراغ، سیم، کلید و دو شاخه احتیاج دارید. تیغه مخلوط کن و موتور را جدا کنید. یک سوراخ برای قرار دادن سوکت چراغ ایجاد کنید. سپس سوکت را در آنجا قرار دهید و لامپ را روی آن پیچ کنید و بقیه اتصالات لامپ را متصل کنید.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "ترفند های خلاقانه برای استفاده مجدد از لوازم قدیمی و دور ریختنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند های خلاقانه برای استفاده مجدد از لوازم قدیمی و دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید