اجاره سوئیت در یزد، شهر بادگیرهای خشتی

به گزارش وبلاگ وردپرس، یزد شهر بادگیرهای خشتی و بلند است. سفر به این شهر حال و هوای خاصی دارد. خانه های بومی و قدیمی این شهر یادگار دوران کهن است. اسرار زیادی در دیوارهای این خانه های قدیمی نهفته است که تنها با رفتن به یزد و اقامت کردن در آن ها می توان به آن اسرار برد. زیبایی این شهر و بناهای تاریخی و دیدنی آن گردشگران زیادی را نه تنها از داخل ایران بلکه از سراسر جهان به سوی خود جذب نموده است. اقامتگاه سنتی زیادی در یزد برای پذیرایی از گردشگران ایرانی و خارجی وجود دارد. با اقامت در اقامتگاه سنتی یزد می توانید شبی با تاریخ این شهر در هم آمیزید و پی به اسرار بی نظیر سنت ها و فرهنگ مردم این سرزمین ببرید.

اجاره سوئیت در یزد، شهر بادگیرهای خشتی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

یزد از نگاه تاریخ نویسان جزو شهر هایی بوده که امنیت آن در سطح بالایی قرار داشته است. موقعیت جغرافیایی این شهر به گونه ای است که توانسته در طول تاریخ از گزند آسیب های مختلفی چون بلایای طبیعی و تحولات تاریخی و جنگ ها در امان بماند. همین امر سبب شده است که امروزه در جای جای این شهر خانه هایی با معماری بی نظیر و ظاهری تاریخی همچنان بعد از سالیان سال دست نخورده باقی بماند و بخشی از تاریخ این نقطه از ایران عظیم را در خود حفظ کند. هنوز هم می توان در بعضی از این خانه های تاریخی و سنتی سکونت کرد. قدیمی ترین خانه سنتی این شهر به دوره ایلخانان باز می گردد که ثبت ملی شده است. از دیگر خانه های تاریخی و قدیمی این شهر که ثبت ملی شده اند می توان به خانه های تقدیری ، لاری ، مرتاض، آقازاده ابرکوه و عرب زاده اشاره کرد.

اجاره خانه و سوئیت در شهر تاریخی یزد

بافت تاریخی شهر یزد و وجود آثار تاریخی و بی نظیری چون باغ دولت آباد، برج خاموشان ، مسجد جامع ، کاروانسرای زین الدین، خانه لاری ها و میدان امیر چخماق و ... در این شهر به جذابیت گردشگری آن افزوده است. اجاره سوئیت در یزد برای مسافرانی که قصد سفر به شهر های مختلف را دارند یکی از دغدغه های اصلی است. اما در خصوص یزد وضع کاملاً فرق می نماید. اجاره خانه و سوئیت به راحتی آب خوردن است. انواع اقامت گاه های سنتی ، هتل آپارتمان ها ، سوئیت و ... در این شهر برای پذیرایی و اقامت مسافران در نظر گرفته شده است. وجود رستوران های جذاب به شکل کاهگل و راحتی اجاره سوئیت در یزد سبب شده است که هواداران سفر به این شهر را غافلگیر کند. سوئیت ها و خانه هایی به سبک سنتی و مدرن را می توان در جای جای شهر یزد مشاهده کرد. همه این موارد در کنار هم سبب خواهد شد که جذابیت سفر شما دو چندان گردد.

شما با اجاره خانه و سوئیت در یزد می توانید تجربه سکونت در میان خانه های قدیمی و سنتی و خانه های آپارتمانی را با هم داشته باشید. از اقامتگاه های بوم گردی گرفته تا سوئیت ها و بناهایی همچون موزه در شهر یزد انتظار شما را می کشد. ساده زیستی ، بوی کاهگل، گنبدهای بی نظیر و سازه های کاهگلی همه این ها جذابیت سفر به این شهر و ماندن و اقامت کردن در آن را لذت بخش تر از هر چیزی می نماید. اینجا از آسمان خراش های سنگی و ساختمان های بلند و ترسناک شهرهای عظیمی چون تهران خبری نیست. اینجا بوی آرامش به مشام می رسد. شهر یزد شهر معماری کهن است. شهری که گنبد و طاق های بی نظیر ساختمان ها و بناهای آن چشم هر مسافری را مجذوب خود می نماید. سنت و مذهب در این شهر از فرهنگ بی نظیر مردمان آن است که از دیرباز تا به امروز دستخوش تغییر نشده است و در روحیه و نوع زندگی و آداب و رسوم مردم سرزمین یزد می توان آنها را مشاهده نمود. چیزی که دیگر در کمتر شهری می توان مانند آن را یافت.

اقامتگاه های سنتی یزد

ماندن در اقامتگاه سنتی یزد یکی از بهترین کارهایی است که بعد از سفر به این شهر می توانید انجام دهید. اقامتگاه های توریستی زیادی در شهر یزد وجود دارند که می توانید آن ها را اجاره نموده و شبی رویایی و سنتی را در آن ها سپری کنید. در بعضی از اقامتگاه ها اتاق های وجود دارد که قدمت آن ها به 300 سال پیش باز می گردد. چه حس خوبی است خوابیدن در این اتاق ها و تجربه زندگی مردمان گذشته سرزمین مان . هر جای این شهر زیبا و تاریخی جاذبه های خاص خود را دارد. به محض این که از اقامتگاه خود خارج شوید یک اثر تاریخی و دیدنی توجه شما را جلب خواهد نمود. از پشت بام خانه های شهر یزد گرفته تا بازارها و بادگیرها از بی نظیرترین جاذبه های دیدنی این شهر هستند. اجاره اقامتگاه سنتی یزد برای کسانی که می خواهند خوابی آرامش بخش و در سکوت را تجربه نمایند بهترین گزینه است.

اگر قصد سفر به یزد دارید و دغدغه این را دارید که در کجا اقامت داشته باشید می توانید به سایت مکانچی مراجعه کنید. در این سایت امکانات بی نظیر و بسیاری برای اجاره خانه و سوئیت در یزد و حتی اجاره اقامتگاه های سنتی و خانه های قدیمی در یزد فراهم شده است. شما می توانید به این سایت رفته و با قیمت و امکانات این اقامتگاه ها آشنا شوید و با خیال راحت اقامتگاه مورد نظر خود را با توجه به هزینه و بودجه ای که می خواهید برای آن بپردازید به وسیله سایت مکانچی به صورت اینترنتی رزرو کنید.

منبع: همگردی

به "اجاره سوئیت در یزد، شهر بادگیرهای خشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجاره سوئیت در یزد، شهر بادگیرهای خشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید