پرواز تراکتورهای پرنده در آسمان روسیه

به گزارش وبلاگ وردپرس، یورونیوز نوشت: دو شرکت هواپیمایی سیبری از دولت روسیه درخواست کردند که طول عمر مفید هواپیماهای آنتونوف متعلق به دوران شوروی را که بسیاری از آنها بیش از 50 سال قدمت دارند، افزایش دهد.

پرواز تراکتورهای پرنده در آسمان روسیه

هواپیماهای کوچک پروانه ای ای ان24 و ای ان26 حداکثر 50 مسافر را حمل می نمایند و برای شرایط شمال روسیه بسیار مناسب هستند.

اما مدیران خطوط هوایی، خلبانان و کارشناسان صنعت هوایی روسیه با اشاره به تحریم های غرب علیه مسکو از بالا رفتن هزینه نگهداری این نوع از هواپیماها سخن می گویند.

  • تغییر بزرگ در گوشی پرچمدار تازه سامسونگ

در چارچوب تحریم های غرب علیه مسکو، فروش قطعات یدکی و بیمه هواپیماهای مورد استفاده در خطوط هوایی روسیه ممنوع شده و شرکت های خارجی مجبور شده اند از اجاره دادن هواپیما به این کشور خودداری نمایند.

اگرچه هواپیماهای آنتونوف بخشی از ناوگان هوایی روسیه را تشکیل می دهند، اما درخواست افزایش طول عمر مفید این نوع از هواپیماها که شمارشان هزار فروند برآورد می گردد، نشان دهنده بروز مسائل در صنعت هوایی این کشور است.

کنستانتین نظمودینوف، خلبان شرکت هواپیمایی پولار (قطبی) به رویترز گفت که هواپیماهای آنتونوف بسیار قابل اعتماد هستند، زیرا همه سیستم ها به درستی کار می نمایند و هیچ مسئله ای بر سر راه فعالیت های آن ها وجود ندارد.

او در ادامه با تأکید بر اینکه این نوع از هواپیماها برای شرایط سخت سیبری مناسب هستند، گفت که آن ها می توانند دمای منفی 55 درجه سانتیگراد را تحمل کند.

کارخانه آنتونوف در دهه 1950 این هواپیما را طراحی و فراوری آن را از دهه 1960 در کی یف شروع کرد. تقریباً یک دهه است که هیچ نوعی از این هواپیما فراوری نشده است.

سرگئی زورین، معاون مدیر عامل شرکت هواپیمایی آنگارا گفت که بدون سرمایه گذاری بیشتر برای نگهداری و تعمیر این هواپیماها، یک چهارم آن ها تا سال 2030 از گردونه فعالیت خارج خواهند شد.

او با تأکید بر ضرورت حمایت های دولت، گفت آن ها در بازاری مشغول به فعالیت هستند که در آن هیچ جایگزینی برای هواپیماهای آنتونوف ای ان24 و ای ان26 وجود ندارد.

در اواخر ماه دسامبر، یک هواپیمای حامل 30 مسافر به جای باند فرود، به علت اشتباه خلبان روی یک رودخانه یخ زده در نزدیکی فرودگاهی در شرق روسیه فرود آمد. مسافران این هواپیمای قدیمی که در سال 1971 ساخته شده بود، سالم ماندند.

کنستانتین سمیونوف، مسافری که در فرودگاه پوشیده از برف یاکوتسک در شرق سیبری بود، به رویترز گفت گفت: هواپیماهای آنتونوف ای ان24 همانطور که پدرم می گفت یک تراکتور پرنده است.

او در ادامه با بیان اینکه از پرواز با این هواپیما نترسید، گفت: ما مدت زیادی است که این کار را انجام می دهیم.

اما اولوگ پانتلوف، رئیس اندیشکده هوانوردی آویاپورت بر این نظر است که نگهداری هواپیماهای آنتونوف به زودی از نظر مالی ارزان نخواهند بود.

سرگئی زورین انتظار ندارد که فراوری انبوه هواپیماهای تازه لادوگا برای جایگزینی با هواپیماهای آنتونوف ای ان24 و ای ان26 در برترین حالت تا سال 2027 شروع گردد.

الکسی یوسیف، سرپرست فنی خطوط هوایی پولار (قطبی) با تأکید بر اینکه هواپیماهای آنتونوف ای ان24 و ای ان26 تنها وسیله حمل مسافر و بار در جمهوری یاقوتستان بوده و هستند، گفت که هیچ جایگزینی برای این نوع از هواپیماها وجود ندارد.

او البته در ادامه گفت همه افرادی که در دو سال گذشته از این هواپیماها استفاده نموده اند شاهد مسائل فنی بوده اند.

  • با این کفش به جای راه رفتن پرواز کنید/ عکس

  • مدیرعامل اپل چقدر حقوق می گیرد؟

  • قیمت اینترنت 2 برابر شد/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پرواز تراکتورهای پرنده در آسمان روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز تراکتورهای پرنده در آسمان روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید