جاذبه های اینسبروک که از چشم گردشگران پنهان مانده اند

به گزارش وبلاگ وردپرس، اینسبروک شهری زیبا در اتریش با آمیزه ای جادویی از چشم مقدارای شگفت انگیز آلپی و منظره ها بی نظیر شهری است. محلی ها و گردشگران می توانند هردو به یک مقدار، از این منظره ها دلنشین لذت ببرند. بااین همه، در گوشه کنار شهر مکان هایی یافت می گردد که ساکنین اینسبروک آرزو دارند آن ها را مثل یک راز از شما پنهان نمایند. با این جاذبه ها آشنا شوید:

جاذبه های اینسبروک که از چشم گردشگران پنهان مانده اند

لانسر سی

آب های زلال لانسر سی (Lanser See) بهشت آرامش بخشی است که تا فرسنگ ها هیچ گونه اثری از زندگی مدرن در آن دیده نمی گردد. این دریاچه در یک فلات آفتابی و در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است.

لانسر سی مقصدی دلنشین برای محلی ها و کسانی ست که دوست دارند در مناطقی سرسبز و با طراوت حمام آفتاب بگیرند.

آب این دریاچه برای شنا کردن ایده آل است و خیل عظیمی از علاقه مندان به ورزش های آبی را مجذوب خود می نماید.

سکوی پرش اسکی برگیسل

بسیاری از مردم شاید با شنیدن نام سکوی پرش اسکی، به عنوان یک جاذبه تعجب نمایند، درحالی که سکوی پرش اسکی برگسیل یک سکوی معمولی نیست و محلی ها قطعاً آرزو دارند این جاذبه چشمگیر مثل یک راز از نگاه شما پنهان بماند.

از فراز این شاهکار مدرن معماری که به وسیله زها حدید طراحی شده است، می توان چشم اندازی وسیع و باشکوهی از چشم انداز ها بکر و متنوع اینسبروک را تماشا کرد.

رستورانی که در قسمت بالای این سازه واقع شده است، مکانی دلپذیر با دورنمایی پانورامیک برای استراحت، نوشیدن قهوه و خوردن غذاهای سنتی اتریشی فراهم می نماید.

دنیای کریستال

در فاصله کوتاهی از مرکز شهر، مخفیگاه مجذوب نماینده و شگفت انگیزی در زیرزمین واقع شده است که همه چیز در آن به زیبایی می درخشد.

دنیای کریستال سواروفسکی یا سواروسکی (Swarovski Crystal World) موزه و فروشگاهی در اینسبروک است که در سال 1995 به مناسبت صدمین سالگرد شرکت جواهرسازی سواروفسکی ساخته شد.

این دنیای کریستالی نمای خارجی و فضای داخلی شگفت آوری دارد. نمای سرسبز خارجی آن با سری غول آسا و دو چشم بهت زده و بعلاوه فضای داخلی آن با اتاقک های زیرزمینی درخشان خود همانند یک صندوقچه جواهرات از شکوه خاصی برخوردار هستند.

هوتینگر آلم

هوتینگر آلم (Höttinger Alm) یک چمنزار وسیع آلپی به شمار می رود که در رشته کوه های نوردکِته (Nordkette) در شمال اینسبروک واقع شده است.

این مرتع سرسبز هواداران زیادی در فصل تابستان، به ویژه در میان کوه پیمایان و دوچرخه سواران دارد. بعضی از کوه پیمایان که به قله کوه صعود می نمایند، ترجیح می دهند به دور از هیاهوی شهر، یکی دو شب را در کلبه ها یا خوابگاه های کوهستانی این منطقه بگذرانند.

مارکت هاله

مارکت هاله (Markthalle) یک بازار تاریخی است که مواد غذایی خوشمزه و محلی مثل گوشت، پنیر و سبزیجات تازه را به فروش می رساند. صبح های دوشنبه جمعیت زیادی روانه مارکت هاله می شوند تا از آن تماشا نمایند.

بعلاوه رستوران های فضای باز اینجا مشرف به رودخانه هستند و خریداران می توانند برای برطرف خستگی در یکی از آن ها ناهار یا نوشیدنی صرف نمایند.

موندلینگ

هرچند وین مرکز فرهنگ کافه نشینی و قهوه اتریش به شمار می رود و به خاطر کافه های دوست داشتنی و سنتی خود مشهور است اما اینسبروک کافه هایی با قدمت طولانی دارد که به خوبی حفظ شده اند.

موندلینگ (Mundling) در قلب شهر قدیم (محله قدیمی اینسبروک) واقع شده و نمونه بی همتایی از این کافه ها محسوب می گردد. در فضای دلنشین این کافه می توان از خوردن غذاهای کلاسیک اتریشی لذت برد و محلی ها احتمالاً آرزو می کردند که این مکان فوق العاده برای همواره مخفی باقی بماند.

در ضمنًً از قلم نیاندازید اشترودل سیب موندلینگ را حتماً امتحان کنید.

کارخانه ناقوس گرنامایر

موزه بی نظیرِ ناقوس، بازتماشامایندگان را به سفری مجذوب نماینده در تاریخچه کارخانه قدیمی گرنامایر و صنعت ساخت ناقوس می برد.

کارخانه ریخته گری ناقوس گرنامایر یا گلاکن گیسرای گرنامایر (Glockengiesserei Grassmayr) به وسیله خانواده گرنامایر بنیان گذاشته شد.

ازآنجایی که این کارخانه در حال حاضر نیز مشغول ساخت ناقوس به شیوه ای قدیمی است، از بازتماشامایندگان دعوت می نماید تا شاهد فرایند ریخته گری و قالب ریزی ناقوس ها باشند.

موزه گرنامایر در کوشش است تا اهمیت ناقوس در فرهنگ امروزی و نحوه پیشرفت آن در دنیای غرب را به بازتماشامایندگان نشان دهد.

دی بکرای

خیابان درای هایلیگن (Dreiheiligenstraße) دارای یک نانوایی قدیمی است که تبدیل به یک موسسه تعاونی عام المنفعه شده است.

موسسه دی بکِرای (Die Bäckerei) برای هنرمندان و افراد خلاق فضای استودیو و دسترسی به انواع سخنرانی، کارگاه های آموزشی، کنسرت و کلوپ را فراهم می آورد.

دی بکرای خود را یک سکوی فعال در عرصه تبادلات فرهنگی و اجتماعی توصیف می نماید. این موسسه در قلب مرکز خلاقیت اینسبروک واقع شده است و هنرمندان نو را تشویق می نماید تا آثار خود را در اینجا به نمایش بگذارند.

پارک راپولدی

پارک راپولدی (Rapoldi) یک واحه سرسبز است که می توانید بساط پیک نیک های تابستانی را در آن پهن کنید. این پارک در مجاورت رودخانه آرام زیل (Sill) واقع شده و دارای فواره های زیبا، چمن های آراسته، مجسمه ها و باغچه هایی از گل های رنگارنگ است که با هنرمندی تمام تزیین شده اند.

بعلاوه چشم انداز کوهستان که در پس زمینه پارک وجود دارد، زیبایی آن را دوچندان نموده است.

باغ های گیاه شناسی

باغ های گیاه شناسی در محوطه دانشگاه اینسبروک قرار گرفته و 5 هزار گونه گیاهی اعجاب انگیز را در خود جای داده اند.

این باغ های زیبا که محلی ها دوست دارند آن را به صورت یک راز، پنهان نگه دارند، با هنرمندی آراسته شده اند و فضایی آرامش بخش را پیشکش شما خواهند کرد.

تله کابین

اینسبروک چشم انداز ها خیال انگیزی دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که چندان از کوه پیمایی لذت نمی برید و کایت سواری را هم کمی خطرناک می دانید، پس تله کابین برترین انتخاب برای شما است تا چشم اندازهای دل فریب اطراف شهر را تماشا کنید.

تله کابین شما را بر فراز کاروِندل (Karwendel)، بزرگ ترین پارک طبیعی اتریش خواهد برد و بازتماشامایندگان مجموعه ای بی همتا از چشم انداز ها پانورامیک را در زیر پای خود مشاهده خواهند کرد.

مسیر 20 دقیقه ای این تله کابین که به وسیله زها حدید طراحی شده، از شهر قدیم شروع می گردد و بازتماشامایندگان را به میان ابرها و ارتفاعات 2000 متری خواهد برد.

منبع: گردشبان

به "جاذبه های اینسبروک که از چشم گردشگران پنهان مانده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های اینسبروک که از چشم گردشگران پنهان مانده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید